در گفت‌وگو با پانا:

مصطفی اکرامی: تاریخ مصرف کی‌‌روش گذشته است 

برکناری اسکوچیچ سوال برانگیز و اشتباه بود/خود پرتغالی‌ها کی روش را به عنوان دلال می شناسند!

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است تاریخ مصرف کی روش گذشته و کسانی که او را آوردند، دنبال منافع خود بودند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی اکرامی: تاریخ مصرف کی‌‌روش گذشته است 

مهدی جابری - مصطفی اکرامی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر اظهار داشت: «از لحاظ عملکرد فنی افتضاح بودیم و باخت‌های بدی به رقبا دادیم. شکست مقابل انگلیس که قابل پیش‌بینی بود اما نه با این نتیجه سنگین. اگر مربی ما اشتباه ارنج و ترکیب انتخاب نمی‌کرد، بدون شک امتیاز گرفتن از این تیم هم دور از دسترس نبود. چرا که بازیکنانی داشتیم که در اوج آمادگی بودند و اگر فوتبال خودشان را بازی می‌کردند، اجازه نمی‌دادند این نتیجه رقم بخورد. واقعا فاصله‌ ما با انگلیس آن همه گل نبود‌. در بازی دوم هم که بچه‌ها اعاده حیثیت کردند و می‌خواستند ببرند. از ولز انتظار تیم بهتری می‌رفت و قبل از شروع مدعی صعود بود اما حتی مقابل این تیم شلخته هم تا وقتی کارشان اخراج نشده بود، مساوی بودیم.»

وی افزود: «مقابل آمریکا با یک مساوی صعود می‌کردیم اما کی روش بازهم ترسید و ترکیب اشتباهی را انتخاب کرد. وقتی مساوی می‌خواهید باید برای بردن تلاش کنی نه اینکه عقب‌بشینی به حریف اجازه هر کاری را بدهید. کی روش هم به آمریکا جرات حمله کردن داد و آنها به نتیجه دلخواه خود رسیدند. در حالی که با یک استراتژی خوب می‌توانستیم آمریکا را شکست دهیم. واقعا ما هم از لحاظ نفراتی و هم تیمی بهتر از آنها بودیم.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «برکناری اسکوچیچ سوال‌برانگیز و اشتباه بود. همه فکر می‌کردیم بعد از افتضاح ویلموتس، دیگر تیم ملی شانسی برای جام جهانی ندارد اما او در آن شرایط سخت تیم ما را گردن گرفت و زودترین صعود را رقم زد. حداقل پاداشش این بود که در جام جهانی هم خودش روی نیمکت می‌نشست. باید فدراسیون کمکش می‌کرد و یکسری از بازیکنان که زیرآب مربی را زده بودند را جریمه می‌کرد. اما فدراسیون پشت سرمربی‌اش را خالی کرد و به جای تنبیه بازیکن، مربی را عوض کرد.»

مصطفی اکرامی گفت: «قرعه خوبی بود و دیگر این طور گروه گیر ما نمی‌آید. واقعیت فوتبال ما همین است که می‌بینید. ما کجا اول آسیا هستیم که خودمان نمی‌دانیم. در هیچ تورنمنتی نمی‌توانیم موفق باشیم. ژاپن و کره و عربستان با برنامه ریزی کلان می‌خواهند ۲۰۵۰ قهرمان شوند اما ما یک تیم درجه ۳ اروپایی را بردیم و ۲۰ متر مربی را بالا می‌اندازیم.»

وی ادامه‌داد: «اگر جای ژاپنی‌ها بودیم چه‌کار می‌کردیم. چه اشکالی دارد که ما رقیبان خودمان را الگو قرار دهیم. فوتبال ما هیچ چیز برای گفتن ندارد. رده‌های پایه ایران را ببینید و به عمق اجعه پی ببرید. هرجا می‌رویم به بدترین شکل می‌بازیم.»

مصطفی اکرامی در خصوص اینکه آیا فدراسیون باید با کی روش ادامه دهد یا نه؟ گفت: «بهترین کسی که می‌تواند جواب بدهد، خود پرتغالی ها هستند. زمانی که در تراکتور با فلاویو لوپز همبازی بودم،خودش می‌گفت،در پرتغال کی روش رابه عنوان دلال می‌شناسند! در کلمبیا و مصر بدترین نتایج را رقم زد. آن‌وقت ما او را به جام جهانی بردیم‌ در ایران سنگین‌ترین شکست‌ها را آورد. ۸ سال در اوجش نتوانست یک مربی تربیت کند و هرکس کنارش رفت، فراری‌اش داد. ببینیم او چقدر پول گرفته و چه چیزی به فوتبال ما داده است. فوتبال ما نیاز به تفکر و مربی جدید و با انگیزه دارد که فوتبال روز را بشناسد. آنهایی هم که کی روش را آوردند، خودشان می‌دانند که تاریخ مصرفش گذشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار