در نشست همسویی روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس منطقه ۴ بیان شد:

هدف اصلی تشکیل انجمن اولیا و مربیان همسویی خانه و مدرسه است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که پایه‌های تعلیم و تربیت در آن گذاشته می‌شود، همسو شدن انجمن اولیا و مربیان و مدرسه را در تحقق اهداف تعلیم و تربیت موثر دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۵۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی تشکیل انجمن اولیا و مربیان همسویی خانه و مدرسه است

نشست همسویی روسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس منطقه ۴، با حضور هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش این منطقه در سالن شهید پیچک این اداره برگزار شد.

زمانی نژاد با تاکید بر اهمیت خانواده در تربیت دانش آموزان و نقش موثر والدین در تعلیم و تربیت گفت: خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که پایه های تعلیم و تربیت در آن گذاشته می شود و شکل دهنده بسیاری از نگرش ها و دیدگاه‌های دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: خانواده فرزندان را از بدو تولد تا سال های پایانی عمر به شکل های متفاوتی زیر چتر حمایت خود می گیرد. حمایت های منطقی و اصولی و سازنده خانواده از فرزندان جدای از ایجاد جو عاطفی و محبت در محیط خانواده، سبب ساز تقویت اعتماد به نفس در وجود فرزندان می شود و آنان را به مرزهای خودباوری و خوداتکائی رهنمون می‌کند. فضاهای گرم و صمیمی در محیط های عاطفی خانواده که معمولا با ابراز محبت های منطقی نیز همراه است موجبات افزایش شوق و ذوق فرزندان نسبت به تحصیل ،کاهش اضطراب و افزایش روحیه را فراهم می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 افزود: از آنجا که نهادهای خانه و مدرسه هر دو وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان را بر عهده دارند ارتباط بین این دو نهاد تربیتی لازم و ضروری است و نه مدرسه می تواند بدون همکاری خانواده ها رسالت تعلیم و تربیت خویش را به شکل صحیح اجرا کند و نه خانواده ها می توانند بدون ارتباط مستمر با مدرسه در جهت تربیت صحیح و رفع مشکلات تحصیلی فرزندان خود اقدامی مناسب انجام دهند. بر این اساس همکاری والدین با اولیای مدرسه می‌تواند به ایجاد رابطه مطلوب خانه و مدرسه کمک کند. ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه به جهت ورود به جامعه مدرن و پست مدرن، در یک کلام همان هدف اصلی تشکیل انجمن های اولیا و مربیان بود تا همسویی و هماهنگی بین این دو نهاد به عنوان اضطرار عصر فعلی محقق شود.

لازم به ذکر است هر ساله انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس کشور برگزار می شود تا زمینه سازی برای مشارکت خیران و اولیای مدارس فراهم شود. کار انجمن اولیا و مربیان در چند محور تعریف شده است که محور اصلی آن آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها است.

در ادامه این نشست روسای انجمن اولیاءو مربیان به گفتگو و تبادل نظر با مدیر آموزش و پرورش منطقه در راستای مشکلات مدارس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار