معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی:

تربیت دانش‌آموزان از طریق مطالعات پژوهشی فعال‌تر شود

تبریز(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، تربیت دانش‌آموزان را همپای تعلیم آنان از طریق مطالعات پژوهشی فعال‌تر از گذشته دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموزان از طریق مطالعات پژوهشی فعال‌تر شود

حجت الاسلام فقیه در آیین متمرکز هفته پژوهش و تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، گفت: حضرت ابراهیم (ع) از راه تحقیق و پژوهش فرضیه های موهوم را ابطال کردند و یکتاپرستی را اصل قرار داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان افزود: در آموزش و پرورش نیز برای تربیت محققین و پژوهشگران باید تمام تلاش ها به کار رود چرا که یکی از اصل های ارزش گذاری میزان کارایی نظام آموزش تعداد پژوهشگران آن است.

تراب محمدی در این آیین گفت: هفته پژوهش فرصتی در اختیار قرار می‌دهد تا از تلاشگران و جویندگان دانش تقدیر شود اما در این بین توجه همه بعدی به نخبگان و پژوهشگران در هر زمان از ضروریات مهم است و نباید معطوف به این هفته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: لازم است تربیت دانش آموزان با کمک پژوهش ها و تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصین امر در دستور کار باشد‌.

وی تاکید کرد: باید هم اکنون که فرصت و مسئولیتی داریم به فکر ایجاد تغییر نگرش ها به سمت دفاع از اسلام و انقلاب باشیم و همه این موارد با نشر و انعکاس فعالیت های دانشمندان کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی به وقوع می پیوندد.

محمدجواد محمدی نیز در این آیین با بیان اینکه هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش نیروی جهادی نوجوان در اختیار ندارد، پژوهش را زمینه آگاهی و بصیرت دانش آموزان دانست.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان تاکید کرد: برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان با رویکرد پژوهش محوری بر اساس منویات مقام معظم رهبری و بر اساس سند تحول بنیادین در حوزه دبیران، کارکنان و دانش آموزی اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار