وزیر آموزش و پرورش:

نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش ۱۰ به یک است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش ۱۰ به یک است، گفت تاثیر مثبت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بخصوص در حوزه نیروی انسانی در تولید ناخالص ملی بیشتر از تمام بخش‌های کشور است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش ۱۰ به یک است

یوسف نوری امروز جمعه ۱۸ آذر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خواستار مردمی‌سازی همه خدمات آموزشی و تربیتی در مدارس شد و افزود: معلمان و مدیران باید به دانش آموزان اجازه دهند که علاوه بر تدریس در کلاس، در روند اداره مدرسه نیز مشارکت و همچنین از اولیای آنها نیز در این زمینه کمک بگیرند.

وی همچنین توجه به حوزه پرورشی و تربیتی نظام آموزش و پرورش را ضروری خواند و یادآور شد: این حوزه نیز باید نسبت خود را با خانواده دانش آموزان، نهادهای عمومی، فناوری ارتباطات، رسانه ها و حوزه آموزش مشخص کند.

وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: برای ساماندهی محتواهای آموزشی و کتب درسی ورود جدی انجام شده است که نتایج آن بزودی مشخص می شود.

نوری همچنین با تاکید براینکه طرح رتبه‌بندی معلمان با هدف ارتقای وضعیت معیشتی آنها آغاز و با دقت پیش می‌رود، یادآور شد: تربیت نیروی انسانی نیز به عنوان یک اقدام زیرساختی به جد در آموزش و پرورش آغاز شده است.

*نمایندگان مجلس به موضوع و نحوه برگزاری کنکور ورود کنند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه درس خواندن در مراکز کانکسی و سنگی برازنده مردم این منطقه نیست، خاطرنشان کرد: مسوولان باید تلاش کنند تا آخر سال تحصیلی نسبت به برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان اردبیل اقدام کنند.

وی همچنین یادآور شد: علاوه مدارس کانکسی ۲۶۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه سرمایشی و گرمایشی مدارس، ۴۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت محوطه مدارس، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و ۵۰ میلیارد ریال هم برای اعتبارات اداری آموزش و پرورش استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نحوه برگزاری کنکور و حواشی مربوط به آن آموزش و پرورش را بیچاره کرده است، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا به موضوع نحوه برگزاری کنکور ورود کرده و آن را به صورت اساسی حل کنند.

به گفته نوری وضعیت کنکور باید به شکل منطقی سرو سامان یابد به طوری که نباید نظام آموزش و پرورش را به کنکور بست

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بهسازی اردوگاه مقدس اردبیلی، گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات در سال جاری اختصاص و مابقی نیز در سالهای آینده تخصیص می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز برای سفری یک روزه وارد استان اردبیل شد و در کلنگ زنی مدرسه ۱۵ کلاسه دارالفنون با سرمایه گذاری بانک پاسارگاد حضور یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار