مشاور و مدرس آموزش مهارتهای زندگی ملارد در گفتو گو با پانا:
هدف از آموزش مهارتهای زندگی، ارتقاءسازگاری فرد با خود و دیگران است
ملارد (پانا) - مشاور و مدرس مهارتهای زندگی ملارد، آموزش مهارتهای زندگی را از اولویتهای تربیتی دانست و هدف از این آموزشها در مدارس را، ارتقاء سازگاری دانشآموزان، با خود، دیگران و محیطی که در آن زندگی میکنند عنوان کرد.
گلنار جباری، مدرس آموزش مهارتهای زندگی و مشاور دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، در مورد هدف اصلی آموزش مهارتها به دانشآموزان گفت: «تغییر رفتار و یادگیری بهترین عکسالعمل در مواجهه با مشکلات، از اهداف آموزش مهارت به دانشآموزان است.»
وی در ادامه اظهار کرد: «این مهارتها به ما می آموزد که در طول زندگی به ویژه در موقعیتهای پرخطر چگونه رفتار کنیم. مهارتهای زندگی به مجموعه تواناییهایی گفته میشود که به ما کمک میکنند تا به طور موثر و کارآمد با چالشهای زندگی مواجه شویم.»
جباری افزود: «روانشناسان جهان معتقدند، اگر مردم مهارتهای زندگی را فرا بگیرند، بهتر میتوانند با زندگی سازگار شده و در مواجهه با مسائل و مشکلات، سریعتر آنها را حل و فصل کنند. روانشناسان ۱۰ مهارت زندگی را برای آموزش پیشنهاد کردهاند که در کشور ما دو مهارت دیگر به آن اضافه شده است.»
این مدرس مهارتهای زندگی بیان کرد: «این مهارتها شامل خودآگاهی، همدلی، ارتباط بین فردی، ارتباط متقابل موثر، تفکر نقاد، تفکر خلاق، حل مسئله، تصمیمگیری، مدیریت هیجانها و مقابله با استرس است و دو مهارت دیگر بخشیدن و شکرگزاری هستند.»
مشاور دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد بیان کرد: «من برای آموزش مهارتهای زندگی به دانشآموزان و سایر افراد از روش کارگاهی، بحث و گفتوگو، اجرای نقش، بازی و تعاملی استفاده میکنم، چون اینگونه آموزشها باعث میشود یادگیری سریعتر، عمیقتر و ماندنی تر شود.»
دانشآموز خبرنگار: نرگس مرادی
ارسال دیدگاه