مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری:

نگاه دولت، مردمی‌سازی در آموزش و پرورش است

تعاونی آموزشی در مدارس کشور تشکیل می‌شود

زنجان (پانا) - مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری گفت نگاه دولت، مشارکت مردم و مردمی‌سازی در آموزش و پرورش است و در این راستا نباید مانع کمک و مشارکت مردم شویم.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نگاه دولت، مردمی‌سازی در آموزش و پرورش است

هادی عابدی در دوره آموزشی کارشناسان شوراهای آموزش و پرورش و مدیران مدارس هیات امنایی استان زنجان اظهار کرد: مردمی‌سازی، یکی از شعارهای جدی دولت بوده و 9 بند از 15 توصیه رئیس‌جمهوری در بازدید از وزارت آموزش و پرورش مربوط به بحث مشارکت مردمی و مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به تحصیل حدود 16 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش قطعا به تنهایی از عهده مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان برنمی‌آید و لازم است که به سمت مشارکت مردم برویم.

عابدی با اشاره به تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش توسط مجلس شورای اسلامی در سال 1372 بیان کرد: این قانون بالاترین ظرفیت را در آموزش و پرورش ایجاد کرده تا بتواند مشارکت سایر بخش‌ها و سازمان‌ها برای افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس را جلب کند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش در جاهایی نتوانسته نیازهایی که دولت به دنبال آن است را برآورد کند و به همین دلیل در دولت سیزدهم به دنبال اصلاح این قانون هستیم که اتفاق مبارکی است.

وی افزود: اصلاح این قانون طی هفته‌های آتی به تایید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش رسیده و جهت تایید نهایی و ارائه به مجلس شورای اسلامی به هیات دولت ارسال می‌شود.

عابدی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما در آموزش و پرورش این است که تسهیلگری کنیم، اظهار کرد: اگر کسی به‌عنوان خیّر مدرسه‌ساز، مدرسه‌یار و مدرسه‌دار می‌خواهد به وزارت آموزش و پرورش کمک کند نباید مانع کمک او شویم و نگاه ما برداشتن موانع مشارکت در آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش می‌خواهد موانع مشارکت در آموزش و پرورش را بردارد و در این راستا سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها را پای کار می‌آورد.

عابدی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش موضوع حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: نگاه دولت، مشارکت مردم است اما دولت به‌عنوان ناظر اصلی بوده و نظارت دولت در مردمی‌سازی آموزش و پرورش باید لحاظ شود.

وی افزود: مشارکت صرفاً مالی نیست و مشارکت مردم در آموزش و پرورش همه‌جانبه می‌تواند باشد که شوراهای آموزش و پرورش در این راستا باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری گفت: استان زنجان 42 مدرسه هیات امنایی دارد که در مناطق برخوردار هستند اما نگاه به توسعه این مدارس در مناطق کم‌برخوردار نیز وجود دارد که در این زمینه از ظرفیت خیرین مناطق باید استفاده شود.

وی ابراز کرد: در حوزه مدارس هیات امنایی، نگاه بر توسعه مدارس فنی و مهارتی هم وجود دارد تا دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند کاری انجام دهند.

عابدی با تاکید بر اینکه باید به سمت مردمی‌سازی در آموزش و پرورش برویم، خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم در آموزش و پرورش نیاز به تعریف الگو دارد که کارشناسان شوراهای آموزش و پرورش در تعریف الگو باید به ما کمک کنند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری با بیان اینکه تعاونی آموزشی در تمام مدارس کشور ایجاد می‌شود، ابراز کرد: تمام مدارس باید به سمت بروند و همه دانش‌آموزان، معلمان و پرسنل مدارس در این تعاونی عضو شوند.

وی گفت: مدارس از عواید این تعاونی‌ها برای رفع نیازهای خود از جمله بوفه، سرویس، لباس و... می‌توانند استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار