پیام تبریک استاندار ایلام به‌مناسبت گرامیداشت هفته‌ شوراهای آموزش و پرورش

ایلام (پانا) - استاندار ایلام در پیامی فرارسیدن هفته‌ شوراهای آموزش و پرورش را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۳۳۸۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک استاندار ایلام به‌مناسبت گرامیداشت هفته‌ شوراهای آموزش و پرورش

متن پیام حسن بهرام نیا استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان ایلام به این شرح است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

"وامرهم شوری بینهم" (شوری_۳۸)

«نقش بی بدیل تعلیم و تربیت در پیشرفت اجتماع بشری سبب پرورش صحیح انسان و قادر کردن او به حل مشکلات را فراهم می آورد، به نحوی که موجبات رفع موانع اقتصادی و اجتماعی میسر می شود.

بدون تردید رشد و توسعه پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه‌جانبه ملت‌ها مرهون توسعه سرمایه‌های انسانی است و در این میان اثرگذارترین نهاد اجتماعی آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان محلی برای تمرین زندگی اجتماعی و کانون خلق دنیای آینده به شمار می‌رود؛ از این رو اهتمام به آموزش و پرورش را می‌توان وظیفه کل جامعه، آحاد مردم و مسئولان دانست.

بهره گیری از خرد جمعی و امکانات محلی و منطقه ای و نظارت مردم و مسئولین در آموزش و پرورش و همچنین نهادینه کردن فرهنگ مشارکت از جمله ثمرات و نتایج قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش است که ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بدینوسیله ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش (۲۴ لغایت ۳۰ دی ماه)، تقویت نقش این شورا، در برنامه‌ریزی و توسعه استان و توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها و سازمانهای دولتی و غیر‌دولتی به مفاد قانون شوراها و مصوبات آن و همچنین ایجاد بستری مناسب برای جلب، جذب و هدایت نیکوکاران و خیرین به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق محروم وکمتر توسعه یافته، آگاه‌سازی و ترویج مفاد قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مورد تأکید اینجانبان است.

توفیق روزافزون اعضای محترم شوراهای آموزش و پرورش استان را برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت در دولت مردمی، ایران قوی از خداونـد بـزرگ خواهانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار