معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ انتظار را  با فعالیت‌های اثر گذار، در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه کنیم

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه فرهنگ انتظار را  با فعالیت‌های اثرگذار، در زندگی فردی و اجتماعی باید نهادینه کرد، نگاه ویژه به سه منشور قرآن، عترت و نماز را لازمه این کار دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ انتظار را  با فعالیت‌های اثر گذار، در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه کنیم

طاهر علمی در مراسم افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان که در مدرسه دخترانه شهید برون بری آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز برگزار شد، ضمن تبریک هفته قرآن، عترت و نماز گفت: هفته قرآن فرصتی است تا در خور تحسین و شأن همکاران سخت کوش و پر تلاش خانواده بزرگ آموزش و پرورش بویژه عزیزان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و تمامی دلدادگان قرآن و عترت که با تلاش جهادی بدنبال بالا بردن کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در سطح مدارس هستند قدردانی کنیم.

وی افزود: امیدواریم با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری و همت شما خادمان قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت، فرهنگ انتظار را با فعالیت‌های اثرگذار، در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه کنیم و به سه منشور قرآن، عترت و نماز نگاه ویژه ای داشته باشیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: حفظ قرآن در دوران دانش آموزی یک فرصت است. باید تلاش شود تا فعالیت‌هایی مانند حفظ قرآن که باعث هدایت کودکان به حیات قرآنی است نهادینه شود. تلاش کنید هر روز حداقل یک آیه از قرآن را بخوانید و حفظ کنید.

وی به انتظار ظهور امام زمان اشاره کرد و افزود: عمل به دین اسلام باعث ظهور امام می شود. باید طرح امام شناسی که موجبات آشنایی دانش آموزان باسبک زندگی ائمه معصومین را فراهم می کند اجرا شود و اقامه نماز دانش آموزان در خانه و مدرسه که باعث عظمت این فریضه الهی می شود مورد توجه واقع شود. زندگی ما باید به زندگی پیامبر(ص) نزدیک باشد و سیره و روش وی را در پیش بگیریم. پیام اخلاقی فاطمه (س) به دختران، شناخت خدا است. باید بدانید که بنده که هستید.

علمی گفت: مسابقات دانش آموزی که محل کشف استعدادهای قرآنی کشور است باید باشکوه‌تر از قبل اجرا شود تا دانش آموزان برای خواندن قرآن بیشتر تشویق شوند.

وی افزود: سخت ترین کار انسان خودسازی است و خودسازی یعنی تهذیب نفس. خداوند باید در روح ما همیشه باشد. اگر خدا را فراموش کنیم ظهور دیر اتفاق می افتد. مشکلات برای امتحان است باید با صبر و آرامش و عبادت مشکلات را حل کنید.

علمی به دانش آموزان توصیه کرد که مطالعه شان را زیاد کنند، وقت شناس باشند و صادقانه کار کنند و بدانند که نفس مطمئنه بهشت برین را در بر دارد. مهارت زندگی خود را بالا ببرند تا کیفیت زندگیشان بالا رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار