در جلسه زاکانی با نوری تشریح شد؛
برنامه همکاری شهرداری تهران با وزارت آموزشوپرورش
تهران (پانا) - جلسه مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزههای فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایههای آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان، برگزار شد.
در جلسه مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزههای فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه های آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد، درباره موضوعات مشترک و ایجاد همافزایی بین این دو مجموعه بحث و تبادل نظر شد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه اظهار کرد: تکیه کار ما به مسائل فرهنگی است. بنیان فرهنگی همه شئون جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و از آنجا که این بنیان خودش تحت تاثیر تعلیم و تربیت است، بالطبع ما نیز وظایف و تکالیفی را نسبت به نهاد تعلیم و تربیت داریم.
وی با بیان اینکه در شهرداری در سه سطح می توانیم در خدمت شما باشیم که ناظر به مدارس، معلمین و دانش آموزان است، افزود: درباره مدارس حداقل خدمت ما، کمک به بازسازی مدارس است.
وی ادامه داد: به سازمان نوسازی بیان کردیم که کل مدارس تهران را روی نقشه و پارسل های مربوطه استخراج کنند. نیازمند این هستیم پیشنهادی را برای بازطراحی کل مدارس داشته باشیم و بتوانیم یک تفاهم بزرگ منعقد کنیم که در آن ظرفیت های آموزش و پرورش مولدسازی شود و در خدمت توسعه آموزشی قرار می گیرد.
زاکانی خاطر نشان کرد: نکته بعدی قبول مسئولیت مدارس است. ما می توانیم ۳۵۳ مدرسه را در محلات شهر پشتیبانی کنیم و باری را از دوش آموزش و پرورش برداریم.
شهردار تهران اضافه کرد: پشتیبانی ما در موضوع معلمان می تواند این باشد که به دغدغه فراغت و مسکن آنها توجه کنیم و ظرف چند سال مشکل مسکن آنها را حل کنیم. همچنین یک ارتباط و پیوستگی جدی با آنها داشته باشیم و از ظرفیت این قشر در مجموعه خودمان استفاده کنیم و بخشی از ظرفیتهای خودمان را در محلات با استفاده از تعامل و بهره گیری از ظرفیت معلمان بارور کنیم.
وی همچنین عنوان کرد: می توان یک اوقات فراغت موثر و رشددهنده را برای دانش آموزان مد نظر داشت. همچنین میتوان فعالیتهای فوق برنامه برای دانشآموزان با استفاده از ظرفیتهای مختلف شهرداری انجام داد. علاوه بر این میتوانیم چند اردوگاه را در تهران راهاندازی کنیم و در خدمت نوجوانان قرار دهیم.
زاکانی یادآور شد: موضوع به کار گیری دانش آموزان برای تحول در محلات می تواند مورد توجه قرار گیرد تا دانش آموز یک عنصر اثر گذار در جامعه باشد و مدیریت شهری را نقد کند و با آن ارتباط بگیرد؛ یک نمونه از این محور، گروه های دوام است که دانش آموزان می توانند در این موضوع به ما کمک کنند.
شهردار تهران در پایان با بیان اینکه می توانیم یک بسته ای را در زمینه ارتباط مان داشته باشیم و در خدمت آموزش و پرورش به عنوان بخش اثر گذار جامعه باشیم و نقشی در ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید با همکاری دو مجموعه درباره بخش های مختلف به یک نقشه راه مشترک برسیم.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است را مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید بنای تربیتی را به عنوان یک الگوی مادر و قابل تسری داشته باشیم تا در استانهای دیگر نیز قابلیت اجرا داشته باشد.
وی با بیان اینکه در بحث مولدسازی که توسط سران قوا به تایید رسید و رهبری معظم انقلاب نیز تایید فرمودند باید تفاهم نامهها را امضا و بعد از آن سریعا آن را اجرا کنیم، افزود: ظرفیتهای زیادی در حوزه فضا و ساختوساز داریم که باید نقصها را در این زمینه برطرف کنیم.
نوری همچنین ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شهر تهران را براساس هویت های ایرانی-اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت عمومی به جهان نشان دهیم و اگر در این راه از ظرفیت گروههای مردمی نیز استفاده کنیم می تواند الگویی پایدار، مانا، جذاب و قابل ارائه برای کشور ما و دیگر کشورها به نمایش گذاشته شود.
ارسال دیدگاه