مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی مازندران:

جامعه باید دانش‌آموزان استثنائی را به عنوان افراد توانمند بپذیرد

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استثنائی مازندران گفت ما می خواهیم جامعه، دانش آموزان استثنائی و معلولان را به عنوان افراد توانمند پذیرش اجتماعی کند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جامعه باید دانش‌آموزان استثنائی را به عنوان افراد توانمند بپذیرد

سید سروش جمالی در مراسم تجلیل از دانش آموزان استثنائی در روز جهانی معلولان گفت: دو‌ هزار و ۶۲۹ دانش آموز در ۵۵ مدرسه با نیازهای ویژه ما در سطح مازندران به طور مستقیم مورد خدمات آموزش و پرورش استثنایی در بخش آموزشی قرار می‌گیرند و ۹ هزار و ۱۴۱ دانش آموز هم به طور تلفیقی و فراگیر در مدارس استثنایی و عادی مشغول تحصیل هستند.

جمالی افزود: امروزه دغدغه خانواده‌ها این نیست که آیا فرزندم دارای مدرک دانشگاهی است یا خیر؟ امروز دغدغه خانواده های ما این است که بعد از ما چه اتفاقی برای فرزندم می‌افتد و چگونه او باید در جامعه زندگی کند؟ آموزش و پرورش استثنایی و همکارانمان در ۵۵ مدرسه استان مازندران تمام تلاششان را برای پذیرش اجتماعی فرزند شما به عنوان یک فرد توانمند در جامعه و در کشور عزیزمان ایران انجام می دهند.

وی بیان کرد: ما در ۲۰ هنرستان با نیازهای ویژه استان مشغول آموزش و توانمند کردن دانش آموزان هستیم اما در این مسیر سختی هایی وجود دارد؛ ماهانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی می شود ۳۵ درصد بودجه آموزش و پرورش استثنایی توسط مجموعه و سازمان آموزش و پرورش استثنایی بابت کمک هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می شود.

جمالی عنوان کرد: در ماه مهر نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان بابت کمک هزینه سرویس به حساب رانندگان پرداخت شد و امروز هم ۷۵۰ میلیون تومان برای آبان پرداخت می شود.

وی به بحث سنجش دانش آموزان استثنائی اشاره کرد و گفت: در سطح استان مازندران تمام مناطق و شهرستان های استان با سیاستگذاری که سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دارد باید به عنوان مرکز اختلالات، مرکز سنجش داشته باشند، تمام مناطق و نیروهای متخصص در این بخش که نیروهای رسمی آموزش و پرورش هستند کار سنجش نوآموزان بدو ورود را انجام می دهند.

* دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار