رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز:

اشتغال‌زایی، رفع تبعیض و مناسب‌سازی معابر از مهم‌ترین مطالبات اجتماعی معلولان است

کرج (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز عنوان کرد اشتغال‌زایی، رفع تبعیض و مناسب‌سازی معابر از جمله مطالبات اجتماعی معلولان در استان بوده که رفع آنها نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی و اجرایی است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال‌زایی، رفع تبعیض و مناسب‌سازی معابر از مهم‌ترین مطالبات اجتماعی معلولان است

105 دانش آموز و معلم مدارس استثنایی استان البرز با حضور مسئولان، خیرین و خانواده هایشان با شعار «راه‌حل‌های تحول‌آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر» مورد تجلیل قرار گرفتند.

عباس کشاورز، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در آیین گرامیداشت روز معلولان که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، افزود: اشتغال‌زایی، رفع تبعیض و مناسب‌سازی معابر از جمله مطالبات اجتماعی معلولان در استان بوده که رفع آنها نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی و اجرایی است.

وی افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌های انجام گرفته هنوز توجه بسیار کمی به این قشر در کشور می‌شود، در این میان ترحم برای آنان کارساز نیست، زیرا هدف آنها رشد و توسعه همراه با سایر اعضای جامعه برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

کشاورز در ادامه بیان کرد: فقدان باورپذیری نسبت به توانایی‌های معلولان، موضوع مهم مناسب‌سازی معابر عمومی برای تردد معلولان و همچنین اشتغال از جمله چالش‌هایی است که این قشر با آنها مواجهند.

وی با اشاره به اینکه برای حل چالش‌های پیش روی جامعه معلولان باید با استفاده از نوآوری گام برداشت، یادآوری کرد: باید توانمندی‌های معلولان دیده شود تا برنامه‌ریزی و حمایت مناسب از آنان صورت گیرد.

کشاورز اضافه کرد: باید توانایی و استعدادهای افراد معلول به جامعه عادی شناسانده شود تا بتوانند در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: معلولان دارای توانمندی بالایی هستند که می‌توان حتی در سطوح کشوری و کلان از توانمندی این عزیزان استفاده کرد.

در این آیین با اهدا لوح و هدیه از زحمات 30 نفر از معلمان بازنشسته و نمونه استانی که در مدارس استثنایی استان البرز سال‌ها در عرصه تعلیم و تربیت خدمت کرده‌اند و 75 دانش آموز برگزیده در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و پذیرفته شده در کنکور سراسری 1401 تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار