رئیس سازمان بهزیستی کشور:

پیگیری اجرای قانون جامع برای حمایت از «افراد دارای معلولیت» در دستور کار است

شهربازی مناسب‌سازی‌شده برای افراد دارای معلولیت احداث می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از پیگیری برای تصویب قانون جامع برای حمایت از «افراد دارای معلولیت» و نیز احداث شهربازی مناسب‌سازی‌شده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری اجرای قانون جامع برای حمایت از «افراد دارای معلولیت» در دستور کار است

علی محمد قادری در همایش گرامی‌داشت روز جهانی معلولین که در مجتمع آموزشی شهید محبی آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، اظهار کرد: پردیس آموزشی توانبخشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی کشور ۵۳ ماموریت وجود دارد، گفت: پیگیری امور افراد دارای معلولیت اهمیت بسیاری دارد و توجه به خانواده‌ها و مادران فداکاری که به آموزش و پرورش دانش‌آموزان و دانشجویان فرهیخته با نیازهای ویژه اهتمام می‌ورزند از دیگر اقداماتی است که مورد توجه سازمان بهزیستی قرار دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مردمی‌سازی امری مهم در دولت سیزدهم است و در حوزه معلولان سال‌های سال است که مورد توجه قرار گرفته؛ قطعا اگر خیرین و مردم شریف نبودند پهنه خدمات به این گستردگی در کشور ارائه نمی‌شد.

قادری با تاکید بر این موضوع که پیگیری قانون جامع برای حمایت از معلولان مدنظر قرار دارد، عنوان کرد: کارگروه‌هایی به این منظور در دولت سیزدهم ایجاد شده تا پیگیری این موضوع با جدیت همراه باشد. همچنین ۵۹ خدمت ستاره‌دار توانبخشی با ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی برای معلولان محقق شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی برای افزایش رفاه معلولان اقدامات مناسبی انجام داده که از جمله آن‌ها توافق با سازمان آموزش و پرورش استثنایی است تا افراد با معلولیت متکثر بتوانند از پهنه آموزشی استفاده کنند. هیچ فردی نباید به خاطر محرومیت اقتصادی از تحصیل باز بماند.

رییس سازمان بهزیستی در پایان با یادآور شدن این موصوع که هیچ شهر بازی مناسب‌سازی‌شده برای افراد دارای معلولیت نداریم، گفت: این موضوع پیگیری می‌شود و در این راستا جلساتی با مجموعه‌های شهرداری خواهیم داشت و مصوبات را دنبال می کنیم. همچنین هتلی مناسب سازی شده برای معلولین در مشهد در دولت مردمی ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار