درخشش دانش‌آموزان استان فارس در پنجمین جشنواره دانایی و توانایی

شیراز (پانا) - به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، جشنواره دانایی و توانایی در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برای تمامی دوره‌های تحصیلی در 5 سطح پایه‌های اول و دوم، سوم و چهارم، پنجم و ششم، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد و دانش‌آموزان استان در این جشنواره درخشیدند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان استان فارس در پنجمین جشنواره دانایی و توانایی

علیرضا شادباش در این باره گفت: امروزه کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه، یکی از شاخص‌های رشد و توسعه به شمار می‌رود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمال‌آفرین و آسمانی روح بشر منجر می شود و تصریحات موکد و مکرر مقام معظم رهبری در باب افزایش مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه ما بوده و ضرورت توجه بیشتر به آن را نشان می‌دهد.

شادباش گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، گسترش فرهنگ مطالعه مفید و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با کتاب‌های مناسب و خواندنی و با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سرانه کتاب، ایجاد عادت به مطالعه در بین دانش‌آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان، پنجمین جشنواره دانایی و توانایی مسابقه کتابخوانی در استان فارس در سال تحصیلی 1401-1400برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: این جشنواره در دوره اول و دوم ابتدایی تا سطح استان و دوره های اول و دوم متوسطه تا سطح کشور برگزار می شود.

شادباش گفت: آزمون دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی در فروردین 1401، مرحله منطقه ای در تیرماه 1401 و مرحله استانی در روز مهرماه 1401 به صورت آنلاین و در بستر eform. Farsedu.irبرگزار گردید که 15 نفر از دانش آموزان منتخب متوسطه اول و دوم به دبیرخانه کشوری معرفی خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: از مرحله آموزشگاهی تا استانی سه کتاب به تفکیک مرحله به دانش آموزان معرفی شده است که در مرحله اول و دوم آموزشگاهی و منطقه ای، دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی به شکل قصه گویی، خلاصه نویسی و نقاشی آزمون داده و از دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز به صورت تستی و تشریحی آزمون برگزار شده است.

شادباش ادامه داد: در مرحله استانی پایه اول و دوم ابتدایی از کتاب پدر بزرگ آخر آسمان کجاست؟ سوم و چهارم ابتدایی یکی از سه کتاب آسوده اش نگذارید: شهید مصطفی چمران، صدای نفس های دشمن: شهید ابراهیم همت، دامی برای صیاد: شهید رییس دلواری، پایه پنجم و ششم از کتاب پسرک کوهنورد، متوسطه اول از کتاب این وبلاگ واگذار می شود و متوسطه دوم از کتاب مسابقه دات کام، آزمون به صورت تستی و تشریحی برگزار شده است.

وی گفت: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در مرحله آموزشگاهی 112 هزار و 386 نفر، مرحله منطقه ای 37 هزار و 462 نفر و مرحله استانی 8 هزار و 232 نفر برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله کشوری در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

شادباش در تشریح اسامی برترین‌های این جشنواره گفت: دانش‌آموزان پایه هفتم امیر مهدی روستایی از خرمبید، عسل آشناور از ناحیه سه،پایه هشتم ستایش شبانی از ناحیه چهار، مهدی مهدی ایزدی از خرامه، محدثه سادات میر سلیمانی از ناحیه چهار، پایه نهم شیدا مصدقی از ناحیه یک ،فاطمه برزین از ناحیه چهار ،ریحانه سادات مرتضوی از خرمبید به عنوان برترین های این جشنواره انتخاب شدند.

وی ادامه داد: پایه دهم ملیکا مسعودی از کوار، فاطمه مسعودی از خرمبید، پایه یازدهم صدر محمدی از ناحیه چهار، نرجس زارع از کوار و حمید رضا شبانی از نی ریز به عنوان برترین های این جشنواره انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار