نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان قرچک:

تعلیم و تربیت یک امر دشوار، اما شیرین و ماندگار است

قرچک (پانا) - نماینده مجلس شورای اسلامی، در جمعی از معلمین و دانش‌آموزان آموزشگاه شهدای غزه شهرستان قرچک، تعلیم و تربیت را یک امر دشوار اما شیرین و ماندگار دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت یک امر دشوار، اما شیرین و ماندگار است

حسین نوش آبادی در دیدار با معلمین قرچک و مسائل معیشتی اظهار کرد: من افتخار می‌کنم که به عنوان یک معلم در خدمت شما هستم، سال ها در سمت‌های مدیریتی و اکنون در فراکسیون فرهنگیان مجلس پیگیر مطالبات فرهنگیان هستم که در راستای متقاعد کردن دولت و احقاق حقوق فرهنگیان تلاش‌ها و کارهای خوبی انجام شد تا شاید مقداری از تبعیض حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت با سایر کارمندان کاسته شود.

وی در خصوص موضوع رتبه‌بندی و اجرای آن افزود: از سال‌های گذشته تاکنون موضوع رتبه‌بندی معلمان مطرح بود و امسال با پیگیری‌های مجلس و دولت بخشی از آن اجرا شده، اما فعلا به صورت موقتی با صدور یک حکم در فاز اول عملیاتی شد که به دلیل کاهش منابع درآمدی، دولت قادر به اجرای کامل آن نیست و از جمله دلایل آن تحریم‌های نفتی و ... است و بخشی دیگر از آن به سوءمدیریت و ناکارآمدی‌هایی است که از گذشته موجب این کار شده است.

حسین نوش‌آبادی در باب اهمیت کار معلمی تصریح کرد: تعلیم و تربیت یک امر دشوار، اما شیرین و ماندگار است، یک ساعت یا یک روز کار معلمی به اندازه خستگی یک کارگر برابر است، بنابراین معلمین در حال جهاد هستند و از جان خود مایه می‌گذارند.

نماینده مجلس بر تاثیر مستقیم آموزش و پرورش در مکاتب فلسفی بر دولت و ملت گفت: طبق نظریه‌پردازی‌هایی که توسط فلاسفه مطرح شده است، اگر یک حکومت قادر به ساماندهی حوزه تعلیم و تربیت باشد مابقی امور نیز ساماندهی خواهد شد؛ به همین دلیل آموزش و پرورش در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد که باید همواره در صدر توجه قرار بگیرد و این باعث رشد، توسعه و دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

نوش‌آبادی در پایان با اشاره به امیدواری در مسائل منطقه و تراکم دانش آموزی خاطرنشان کرد: در شهرستان قرچک به لحاظ گسترش فضاهای آموزشی و ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است، اما کافی نیست، چرا که دائما با بحث مهاجرت معکوس از تهران و سایر استان‌ها به قرچک مواجه هستیم که لازم است با تلاش مسئولین آموزش و پرورش یک تعادل موزون در تراکم جمعیت به وجود بیاید.

دانش آموز خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار