نوش‌آبادی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

کوتاهی پلیس یا مقامات امنیتی کشورها برای حفاظت از سفارتخانه‌های ایران‌ قابل پیگیری است

‌دولت‌ها موظف به صیانت از ساختمان‌ها و مراکز دیپلماتیک ایران هستند/ اگر ‌مذاکرات مجدداً شروع شود، ‌فکر می‌کنم که افق روشن‌تری را خواهیم داشت و به یک جمع‌بندی و توافق مطلوب نزدیک می‌شویم

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حفظ امنیت سفارتخانه‌ها در هر کشوری از سوی کشور میزبان، وظیفه است، گفت کوتاهی پلیس یا مقامات امنیتی کشورها برای حفاظت از سفارتخانه‌ها، قابل پیگیری است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کوتاهی پلیس یا مقامات امنیتی کشورها برای حفاظت از سفارتخانه‌های ایران‌ قابل پیگیری است

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درباره مداخله آمریکا در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: «حفظ امنیت سفارتخانه‌ها در هر کشوری توسط کشور میزبان وظیفه است و نباید به افراد اجازه تعرض دهند؛ این از وظایف ذاتی کشور میزبان است که مدافع و محافظ مراکز سیاسی کشورها باشند. اگر کشورها در انجام این وظیفه تخطی و کوتاهی کنند، قابل پیگیری است. اگر پلیس یا مقامات امنیتی کشورها به‌موقع ورود ‌و از ساختمان‌های سفارتخانه‌ها صیانت کنند، کسی حق تعرض ندارد اما متاسفانه کوتاهی می‌کنند. به ظاهر پس از هجوم، با عوامل مخل و مزاحم برخورد می‌کنند اما باید پیشگیری شود.»

وی اضافه کرد: «ما امروز باید به دنبال این باشیم که دولت‌ها را موظف کنیم از ساختمان‌ها و مراکز دیپلماتیک ما در خارج از کشور مراقبت و صیانت کنند.»

نماینده مردم تهران در مجلس اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را سخیف دانست و گفت: «ذات آمریکا مداخله‌گرایانه است و از اول انقلاب اسلامی در امور داخلی کشور مداخله کردند و در حال ادامه هستند. حیات و منافع آن‌ها در ایجاد اختلاف و ورود نامشروع و دخالت‌های نادرست در کشورهاست که با حقوق بین‌الملل سازگار نیست. ما همیشه این رو متذکر شده‌ایم که آمریکا با این اقدامات خود نشان می‌دهد که دروغ می‌گوید و به پیمان صلح و پیمان هسته‌ای پایبند نیست. حیات سیاسی آمریکا دخالت در کشورهاست.»

وی ضمن اشاره به مذاکرات احیای برجام نیز افزود: «اگر روند مذاکره مجدداً شروع شود، من فکر می‌کنم که افق روشن‌تری را خواهیم داشت و به یک جمع‌بندی و توافق مطلوب نزدیک می‌شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار