عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

باید بنیه‌های فکری، اعتقادی و تمدنی دانش‌آموزان تقویت شود

نظام آموزش عالی باید مسیری که آموزش و پرورش طی کرده است را تقویت کند/ خانواده‌ها اهتمام بیشتری نسبت به تربیت کودکان داشته باشند/ ‌دانش‌آموزان باید به‌گونه‌ای توانمند شوند که قدرت بازدارندگی داشته باشند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده‌ها و نظام آموزش عالی نیز باید نسبت به ترتیب فرزندان و ادامه مسیر آموزش و پرورش اهتمام داشته باشند، تاکید کرد ‌همه درگیر یک جنگ ترکیبی و شناختی هستند و همه باید تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
باید بنیه‌های فکری، اعتقادی و تمدنی دانش‌آموزان تقویت شود

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درباره رسالت فعالان عرصه تعلیم و تربیت نسبت به توجه بیشتر به قشر جوان و نوجوانان اظهار کرد: «‌بار اصلی تعلیم و تربیت بر عهده نظام آموزش و پرورش است و باید متناسب با اهداف این وزارت‌خانه و رسالت سنگینی که ‌دارد، از همان دوره ابتدایی که یک کودک وارد چرخه آموزش و پرورش می‌شود ‌تا دبیرستان ‌با برنامه‌های دقیق آموزشی و تربیتی نسبت به توانمندسازی فکری، اعتقادی و تقویت بنیه دینی و بینش و بصیرت ‌سیاسی ‌دانش‌آموزان اقدام کند تا در حوادثی که ممکن است توسط بیگانگان و دشمنان برای دورکردن نسل جوان از پیشرفت کشور و تمدن‌سازی آینده طراحی شود، بتوانند قدرت بازدارندگی داشته باشند.»

وی ادامه داد: «‌خانواده‌ها هم باید دقت کنند که فقط آموزش و پرورش نیست که متولی امر تعلیم و تربیت است. خانواده‌ها هم باید اهتمام بیشتری داشته باشند. نظام آموزش عالی کشور هم باید نسبت به ادامه مسیری که آموزش و پرورش طی کرده است، تلاش ‌و همان مسیر را تقویت کند‌.»

باید شناخت ‌دانش‌آموزان ‌نسبت به بنیه‌های فکری، ایمانی، اعتقادی و تمدنی کشور تقویت شود

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «ما از سوی دشمن در حوزه فرهنگ و رسانه مورد هجوم هستیم، این هجوم گسترده است و ترکیبی، شناختی و ادراکی است، باید شناخت نسل امروز کشور یعنی دانش‌آموزان را نسبت به بنیه‌های فکری، ایمانی، اعتقادی و تمدنی کشور بالا ببریم. این شناخت، ادراک و آموزش‌ها می‌تواند دانش‌آموزان را از بحبوحه حوادث به سلامت عبور دهد، در راستای یک کشور بزرگ و قدرتمند، ‌گام‌های بلند را برای تمدن ایرانی اسلامی بردارند.»

باید در حوزه رسانه قوی و نقش روایت‌گر‌ اول را ایفا کنیم/ همه نهادها باید تلاش کنند، همه درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بخش اصلی این وظیفه بر عهده آموزش و پرورش است، بیان کرد: «‌بقیه نهادهای فرهنگی کشور و دستگاه‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت و هنر و اجتماع‌‌، همه باید تلاش کنیم؛ چون همه درگیر یک جنگ ترکیبی و شناختی هستیم. باید در حوزه رسانه و‌ تولید محتوا قوی شویم و بتوانیم در روایت‌گری ‌نقش اول را ایفا کنیم.»

معلمان باید ‌به تقویت ابعاد فکری و اعتقادی دانش‌‌آموزان کمک کنند

نوش‌آبادی در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: «‌دانش‌آموزان باید مراقبت کنند، ما یک کشور بزرگ بودیم و هستیم، ما تاریخ تمدنی بزرگی ‌داریم، باید دانش‌آموزان با تمدن کشور و پیشرفت‌های ایران اسلامی آشنا شوند و قدر ‌جایگاه خود را بدانند. ما می‌توانیم ایران قدرتمندی شویم که در حوزه‌های علمی و صنعتی و تولید محتوا و دفاعی حرفی برای گفتن داشته و داریم ‌اما باید ممارست و تمرین کنیم. معلمان هم نقش اصلی را دارند و باید ‌به تقویت ابعاد فکری و اعتقادی دانش‌‌آموزان کمک کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار