نماینده مجلس شورای اسلامی؛

وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش نسلی بصیر، آگاه و متدین است

قرچک(پانا)- نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم آیین بازگشایی مدارس شهرستان قرچک وظیفه نظام تعلیم و تربیت را پرورش نسلی بصیر، آگاه و متدین خواند و بر اهمیت به کارگیری جوانان و چهره‌های خدوم در اداره امور کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش نسلی بصیر، آگاه و متدین است

حسین نوش‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم آیین بازگشایی مدارس شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت اظهار کرد: اگر امروز تریبون مجلس و خانه ملت بازگوکننده مطالبات شما است، ماحصل رشدی است که در همین محیط‌های آموزشی برای ما رقم خورده است.

نوش‌آبادی خود را دانش‌آموخته فضاهای آموزشی شهرستان قرچک دانست و افزود: زمانی که من در خارج از کشور سفیر جمهوری اسلامی ایران بودم، علیرغم اینکه فرزندانم می‌توانستند از این فرصت استفاده کنند و در بهترین‌ دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کنند، از برخورداری از این امتیاز امتناع کردند و تحصیل در دانشگاه‌های ایران را ترجیح دادند.

نوش‌آبادی از تصویت یک طرح دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی خبرداد و بیان کرد: تغییر و تحولاتی که در نظام آموزش عالی در حال رخداد است، موجب التهاب و نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده است؛ از این جهت ما در حال تصویب طرح دوفوریتی آزمون کنکور در مجلس شورای اسلامی هستیم؛ در صورت موفقیت این طرح بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های شما دانش‌‌آموزان رفع خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: بی‌شک در آینده‌ای بسیار نزدیک، اداره امور کشور در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و اجرایی به شما دانش‌آموزان واگذار خواهد شد؛ امیدوارم دوران دانش‌آموزی شما با کسب علم، معارف، اخلاق، بصیرت و آمادگی برای خدمت به کشور همراه باشد.

وی در ادامه به خیانت افراد سودجو و منفعت‌طلب به کشور اشاره کرد و گفت: امروز ایران اجازه نخواهد داد افرادی با اموال، دستاورد‌ها و زحمات این مردم به موقعیتی برسند و با سو استفاده از این جایگاه و موقعیت خود، برخلاف مصلحت و امنیت کشور عمل کنند.

نوش‌آبادی ضمن اشاره به دسیسه‌های دشمن علیه ایران اسلامی، دلسوزی‌های بیگانگان برای کشور را دروغین و کاذب خواند و اذعان کرد: همه ما شرایط سخت اقتصادی کشور را درک می‌کنیم؛ مشکلات ما در ایران به دست جوانان و چهره‌های خدوم این کشور رفع خواهد شد نه به دست بیگانگان؛ از میان همین ملت باید افراد امین، عالم و خدوم، امور جامعه را برعهده بگیرند تا بتوانند در بزنگاه‌ها، راه را برای مردم روشن کنند نه اینکه خود در صف دشمن قرار بگیرند و با اظهار نظرات بی اساس، راه مردم را برخلاف منافع ملی و مصالح کشور ترسیم کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه نظام تعلیم و تربیت را پرورش نسلی بصیر و متدین خواند و تصریح کرد: امروز وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین است؛ بنابر فرمایش مقام معظم رهبری ما باید نسلی دانشمند، عالم، بصیر، شجاع و متدین تربیت کنیم‌ تا بتوانند مصالح کشور را تشخیص دهند؛ یک فرد بصیر در صحنه‌ها، حضوری آگاهانه، هوشمند و به موقع دارد؛ نباید بگذاریم سرنوشت ملت به دست بیگانگان و مزدوران رقم بخورد.

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار