ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا:

تیم ملی به تفکرات اشتباه کی‌روش باخت

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است تیم ملی فوتبال در جام جهانی به خاطر تصمیمات اشتباه کارلوس کی روش حذف شده و باید برود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی به تفکرات اشتباه کی‌روش باخت

مهدی جابری - ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست تیم ملی در بازی آخر خود در جام جهانی قطر اظهار داشت: «در بازی با آمریکا که نیاز به یک مساوی داشتیم، بازهم ترکیب اشتباه باعث شد که نتیجه را واگذار کنیم. تعجب من از کی‌روش این است که با آن همه تجربه چرا با ۳ هافبک دفاعی بازی کرد؟ سعید عزت الهی اصلا در بازی نبود و پدرش اگر به جای او بازی می‌کرد، عملکردش خیلی بهتر بود. او مربی است که اسم و رسم دار است و نباید این طور اشتباهی مرتکب می‌شد. سرمربی ما، سر ما را برید و اشتباه بزرگی انجام داد.»

وی افزود: «یک هفته قبل از شروع جام جهانی گفتم که تیم ملی ما با توجه به بازیکنان خیلی خوب و باتجربه‌ای که دارد، شانس خوبی برای صعود دارد. به شرطی که کی‌روش شرایط روحی روانی تیم را بهتر و ترکیب درست انتخاب می‌کرد. او حتی ترکیب خط دفاعی‌اش را به درستی انتخاب نکرد. شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان جزو بهترین مدافعان ایران هستند که زوج خیلی خوب ‌و کاملی تشکیل دادند. چرا کی روش از آنها استفاده نکرد؟ چه چیزی را می‌خواست ثابت کند؟ مربیگری که منم منم کردن نیست. واقعا نقش مارکا آقاجانیان در تیم ملی چه بود؟ دستیار نباید مگر به سرمربی کمک کند؟ من اگر بودم، سرم را می‌بریدند. اولین چیزی که می‌گفتند این بود، مدرکش چیست. ما واقعا باید از گروه صعود می‌کردیم و شایستگی‌اش را داشتیم. از لحاظ بازیکن نفر به نفر بهتر از آمریکا و ولز بودیم و فقط انگلیس سطح بالاتری از ما داشت.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «۳۰ سال قبل نیست که تیم ها پرستاره باشند و اختلاف گل ها بالا باشد. فوتبال به هم نزدیک شده و این طور نیست که بشود تیمی را از پیش برنده دانست. الان ۱۰۰ فوتبالیست اول ایران با ۱۰۰ نفر دوم و سوم هیچ تفاوتی ندارند و تنها مسائل روحی و روانی است که تفاوت ها را رقم می‌زند. کسی فکر می کرد، عربستان بتواند آرژانتین را ببرد؟ حسینی مگر فوتبالیست است که او را در ۳ بازی فیکس بازی داد؟ کریمی که ۵ ماه مصدوم بوده چرا باید به جام جهانی برود؟ چرا ما به جای بردن ۲۶ بازیکن، ۲۵ نفر را بردیم؟ بدون شک ما به تفکرات اشتباه کی روش باختیم.»

ضیاء عربشاهی گفت: «همه تیم‌های مطرح فقط اسم خودشان را یدک می‌کشند. از ایتالیا، اسپانیا، برزیل، آرژانتین تا بقیه مگر چند ستاره دارند؟ متاسفانه افرادی که به اسم کارشناس به تلویزیون می‌روند، فقط با کلمات بازی می‌کنند. انتخاب کی‌روش بازگشت به عقب بود. خودش باید محترمانه برود. اسکوچیچ مظلوم بود. او بازی خوانی‌اش حرف نداشت. ترکیب درست می‌چید اما تنها ضعفش این بود که مدیریت نداشت. شخصیت خیلی خوبی داشت و به بازیکنان احترام می‌گذاشت اما بازیکنان ما جنبه نداشتند. از مظلومیتش سوءاستفاده کردند. استیلی که سرپرست بود در این اوضاع نابه سامان نقش داشت و باعث دودستگی شد. نقش سرپرست در تیم پس چیست؟ همه آن اتفاقات برمیگردد به خود استیلی. من حقایق را می‌گویم.»

وی تاکید کرد: «کی روش با آن انتخاب ترکیب، آمده از آمریکا گل مفت خورده، آنوقت با ۳ هافبک دفاعی بازی می‌کند. اگر کی‌روش ترکیب خوبی انتخاب می‌کرد، بدون شک می‌توانستیم صعود کنیم. سر تیم ملی ما را کی‌روش برید. با مهره چینی به جای اینکه بازیکن ما فضا را بگیرد، عقب نشینی می‌کند و فضا به تیم حریف می دهد تا به راحتی هرکاری دلش می‌خواهد بکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار