ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا:

برخی مجریان تلویزیون هم دلالی می‌کنند

یک شرکت، پدر فوتبال را درآورده است/ دو نفر از مسئولان کشور پشت مربیان استقلالی‌ هستند، روزی اسم آن‌ها را در تلویزیون می‌گویم/ با این قراردادها فوتبال ما به قهقرا می‌رود

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس معتقد است برخی از مجریان تلویزیون هم دلالی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برخی مجریان تلویزیون هم دلالی می‌کنند

ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نقل و انتقالات فوتبال ایران اظهار داشت: «در این آشفته بازار سپاهان و پرسپولیس نفرات خوبی گرفتند و توانستند استخوان‌بندی تیم‌شان را حفظ کنند. هر بازیکنی که مدنظرشان بود را با پول‌های کلان جذب کردند. متأسفم برای فوتبال ما که به این روز افتاده است. ۹۸ درصد تیم‌های ما دولتی هستند. تیم‌های نفتی و ملوان و یکی دو تیم دیگر مگر می‌توانند برای جذب بازیکن این همه هزینه کنند؟ زمان ما هم در فوتبال پول بود و ارزش خودش را داشت اما الان واقعا این قیمت‌ها خیلی زیاد و بی‌رویه است.»

وی افزود: «تیمی مثل ملوان که ریشه‌دار و اصیل است، بازیکنان زیادی به فوتبال ما معرفی کرد. گل سرسبدشان سیروس قایقران بود که رفیق فابریک من بود. ۸، ۹ سال با من در اردوی تیم ملی بود. این تیم‌ها از لحاظ مربی و بازیکن مگر می‌توانند با تیم‌های صنعتی و پرسپولیس و استقلال رقابت کنند؟ با این وضعیتی که بازار نقل و انتقالات دارد واقعا به فوتبال داریم ظلم می‌کنیم. چرا کسی جلوی این رقم‌ها را نمی‌گیرد؟.»

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس تصریح کرد: «نفراتی هم که مد نظر یحیی بوده، حتما به درویش لیست داده و مدیرعامل هم که نه نمی‌گوید. بالاخره دوست دارد تیمش قهرمان شود و صندلی‌اش را نگه دارد. پیشنهادم این است که یک فصل تمام باشگاه‌ها برای شکستن این ارقام، با امیدهای خود در لیگ شرکت کنند. یا یک سقفی بگذارند که همه آن را رعایت کنند. نه این سقف قراردادی که الان حرفش را می‌زنند. چون این فقط یک بازی است. الان نزدیک ۱۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بدهی دارند که حالا من می‌گویم ۸۰۰، ۹۰۰ میلیارد. آن وقت چطور با آن همه بدهی بازهم می‌آیند و این هم هزینه می‌کنند؟.»

ضیاء عربشاهی گفت: «پرسپولیس فصل پیش ۳ جام گرفت. اگر شرایط باشگاه حرفه‌ای بود باید حداقل بابت این قهرمانی‌ها ۵ سال بدون مشکل مالی پیش می‌رفتند. اما دیدید که چه معضلاتی داشتند. آیا این قهرمانی‌ها آورده‌ای هم دارد که باشگاه‌ها بتوانند خودشان را از مشکلات مالی بیرون بکشند؟ فقط از پول بیت‌المال و مردم دارد خرج می‌شود. اصلا آورده مالی این قهرمانی‌ها چه بوده است؟ قربانزاده که آن همه آمار داد و هر روز در تمام شبکه‌های تلویزیونی بود، فقط آمده بود خودش را نشان بدهد و سمتی بگیرد. فوتبال ما ورشکسته است و فقط داریم سر هم را کلاه می‌گذاریم.»

وی تاکید کرد: «تاج فقط درآمد یک دلال را گفته است. من که ۱۲ سال در تیم ملی بازی کردم و بالاترین مدرک مربیگری دارم چرا بدون تیم هستم؟ بخاطر اینکه من اینها را می‌گویم و زد و بند نمی‌کنم. یک شرکت با ۱۵، ۱۶ دلال پدر فوتبال را درآوردند. چرا ۹۰ درصد تیم‌های لیگ برتری مربیان استقلالی‌ دارند و پرسپولیسی‌ها نیستند؟ اصلا کدامشان موفق بودند؟ فقط این تیم‌هایشان عوض می‌شود. دو نفر از مسئولان کشور پشت مربیان استقلالی‌ هستند که روزی اسم آن‌ها را در تلویزیون می‌گویم. چرا مربی فلان رقم قرارداد می‌بندد؟ من این دو نفر و آن شرکت را نفرین می‌کنم.»

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس ادامه داد: «چرا امثال من نباید تیم داشته باشیم. برخی مجریان تلویزیون هم دلالی می‌کنند. عده‌ای هم رفتند و مدرک مربیگری گرفتند. هیچ چیز سر جایش نیست. مگر همین اسکوچیچ را یکی از مجریان سرمربی تیم ملی نکرد؟ دلال‌ها با مربیان می‌بندند. چرا فدراسیون از این مسائل جلوگیری نمی‌کند. اصلا این آقایان دلال یک عکس با شورت ورزشی دارند که این همه پول از فوتبال به جیب می‌زنند؟ فوتبال ما با این دلال‌بازی‌ها دارد به لجن کشیده می‌شود و به قهقرا می‌رود. مقصر مدیران باشگاه‌ها هستند که اجازه می‌دهند بازیکن هرچقدر دلش خواست قرارداد ببندد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار