کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان:

با پیش بردن اهداف سند تحول بنیادین، محیطی سالم برای دانش‌آموزان فراهم کنیم

بهارستان یک(پانا)- کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان در سخنانی، پیش بردن اهداف سند تحول بنیادین را عاملی مهم و موثر در ایجاد محیط سالم برای دانش‌آموزان بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
با پیش بردن اهداف سند تحول بنیادین، محیطی سالم برای دانش‌آموزان فراهم کنیم

جلسه کمیته فوریت‌های روانی-‌اجتماعی دانش‌آموزان در سالن جلسات شهید درهم‌پور مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با حضور آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، صالح اسماعیلی معاون آموزش متوسطه و سایر کارشناسان و مدیران مدارس برگزار شد.

سارا رایش کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان، در سخنانی بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که نظام تعلیم و تربیت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مدارس را با اهداف بلندی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است، منطبق کند و محیط آموزشی و پرورشی سالمی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا برگزاری کمیته فوریت‌های روانی - اجتماعی دانش‌آموزان می‌تواند پیامدهای بنیادی و اساسی در راستای کمک به رفع مشکلات و فشارهای روانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به دنبال داشته باشد.

رایش در ادامه با اشاره به هدف از برگزاری این نشست‌ها، گفت: هدف از برگزاری این جلسات شناسایی به موقع فوریت‌های روانی اجتماعی، ظرفیت‌سازی برای مداخلات روانی موثر، توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر و ورود سریع و کنترل عوامل مخاطره‌آمیز است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر مداخله روانی در مدارس با هدف رفع ناهنجاری‌های اجتماعی دانش‌آموزان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم آموزش و رسیدگی به موقع است تا افراد از سنین کودکی و نوجوانی متأثر از آسیب‌های حاد نشوند.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان در پایان افزود: شماره تماس «۱۵۷۰» مربوط به اورژانس اجتماعی به عنوان خط مشاوره‌ای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و ضروری است تا در معرفی آن به دانش‌آموزان تلاش شود.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار