کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان :

تصمیم‌گیری صحیح در حوزه فوریت‌های روانی اجتماعی با رصد دقیق امکان‌پذیر می‌شود

بهارستان یک (پانا)- کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در نشست کمیته فوریت‌های روانی و اجتماعی، تصمیم‌گیری صحیح در این حوزه را با رصد دقیق، امکان‌پذیر دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم‌گیری صحیح در حوزه فوریت‌های روانی اجتماعی با رصد دقیق امکان‌پذیر می‌شود

سارا رایش کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در ششمین جلسه کمیته فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان بیان کرد: ناهنجاری‌‌های رفتاری در همه جوامع به پیدا است؛ ولی با توجه به شرایط هر جامعه، نوع‌‌، میزان و شدت آن متفاوت است و افزایش ناهنجاری‌‌های رفتاری میان دانش‌آموزان از طرفی بیانگر شروع ناهنجاری در سنین پایین و از طرف دیگر بیانگر تداوم آن در آینده است که در نهایت بنیان‌‌های جامعه را به مخاطره خواهد انداخت.

رایش افزود: از این‌رو شناسایی زمینه‌‌ها، دلایل و پیامدهای آسیب‌‌ها و انحرافات اجتماعی شایع در بین دانش‌آموزان نیازمند تبیین و تدقیق مضاعف است.

وی مداخله در فور‌یت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزانی که دارای وضعیت روانشناختی بحرانی هستند را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری صحیح در حوزه فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان منوط به رصد دقیق اتفاقات و مداخلات روانشناختی متناسب است.

ین مقام مسئول ادامه داد: فرآیند ارائه خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی به دانش‌آموزان، نظام‌مند و هدف‌دار است و پیگیری و مداخله کمیته فوریت در خصوص وضعیت دانش‌آموزان آسیب دیده نیازمند شناسایی و ارجاع از سوی مدرسه است.

کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان در ادامه با اشاره به هدف از برگزاری این کمیته، گفت: کمیته فوریت‌های روانی اجتماعی با هدف عبور از مشکلات روانی، اجتماعی و تحصیلی دانش‌آموزان آسیب‌دیده و در معرض خطر در مواقع ضروری به طور موثر وارد عمل شده و به بررسی و حل مشکلات و آسیب‌ها می‌پردازد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار