آخرین قیمت تیبا، پراید، دنا، رانا، ساینا + جدول

تهران (پانا) - در روزهای اخیر خودروی داخلی بعد از مدت‌ها سکون روند رو به افزایشی را تجربه کرده است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین قیمت تیبا، پراید، دنا، رانا، ساینا + جدول

در کمتر از دو هفته اخیر خودروهای داخلی با تغییر قیمت چندمیلیونی مواجه شده‌اند و باوجوداینکه به گفته بسیاری از کارشناسان خودرو به نهایت قیمت رسیده بود و بیش از این خریدار توان پرداخت نداشت، اما باز هم قیمت خودروی داخلی به سمت رشد حرکت کرده است. این در حالی است که دریکی دو ماه اخیر تغییر قیمت دلار هم نتوانسته بود قیمت خودروی داخلی را افزایش دهد.

مرتضی مزینانی، یکی از نمایشگاه‌داران تهرانی در گفت‌وگو با پانا درباره دلایل رشد نامحسوس قیمت خودرو در یکی دو هفته اخیر گفت: «مردم در حال خارج کردن سرمایه‌هایشان از بانک‌ها و صندوق‌ها هستند و نگران ارزش سرمایه‌شان هستند ازاین‌جهت یکی از بازارهای انتخابی‌شان برای حفظ ارزش پول خرید خودرو است.»

وی افزود: «طبقه متوسطی که سرمایه آنچنانی ندارد که زمین بخرد این روزها به سمت خرید طلا و سکه و دلار رفته و همین موضوع قیمت ارز را هم بالا برده است. بالا رفتن قیمت ارز در کنار وجود تقاضا برای خودروی داخلی از یکسو و موضوع رکود تولید خودرو در چند سال اخیر باعث شده تا تقاضا افزایش داشته باشد اما عرضه به تناسب آن رشد ندارد و همین منجر به روند رو به رشد قیمت خودرو شده است.»

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد تمامی قیمت‌های خودروی داخلی نسبت به تاریخ15 آبان ماه روند رو به افزایشی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار