‌قیمت خودروی داخلی دهه هشتادی

تهران (پانا) - خودروهای دهه هشتادی عمدتاً شامل پراید و پژو هستند که متناسب با کارکردی که دارند قیمتی بین حدود80 میلیون تا حدود 200 میلیون خریدوفروش می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۰۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
‌قیمت خودروی داخلی دهه هشتادی

دهه هشتاد اوج رونق تولید خودروی داخلی با محوریت ایران‌خودرو و سایپا بود زیرا در آن تولید پیکان متوقف شده بود و جامعه برای اولین بار خودروهای داخلی متنوعی با حجم بالا را تجربه می‌کرد.

رضا کرمانی از صاحبان نمایشگاه خودرو در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت خریدوفروش خودروهای دهه هشتاد گفت: «دهه هشتاد اوج خرید خودروهای تولید داخل بود و در آن زمان پراید محبوبیت پیدا کرده بود. به همین دلیل عمده خودروهای دست‌دومی که متعلق به دهه هشتاد است و اکنون خریدوفروش می‌شود پراید یا پژو 405 است.»

وی درباره خریدوفروش خودروی دست‌دوم گفت: «قطعاً خرید خودروی دست‌دوم به‌اندازه خودروی صفر ارزش عملکردی ندارد اما با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه خانواده‌ها همچنان این خودروها مشتری دارد و خریدوفروش می‌شود.»

بررسی پانا نشان می‌دهد که خودروهای دهه هشتاد موجود در بازار شامل انواع پراید و پژو است که با کارکرد بین 200 تا 300 هزار کیلومتر خریدوفروش می‌شود. این خودروها با وجود کارکرد بالایی که دارند، چندان ارزان نبوده و متناسب با کارکردی که دارند بین 80 میلیون تا حدود 200 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار