معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چه کسانی پایتخت را حراج کردند؟

اهداف واگذاری سهام برندهای شهرداری تهران تشریح شد/ شهروندان از فرصت تخفیف‌های ۴۰ درصدی عوارض پروانه ساخت استفاده کنند

تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت آنهایی که شهر را حراج کردند هیچ اقدامی برای باز پرداخت تسهیلات بانکی نکرده‌اند و اصل و فرعش امروز باید پرداخت شود.

کد مطلب: ۱۳۲۷۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
چه کسانی پایتخت را حراج کردند؟

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با پانا درخصوص تاثیر تخفیف‌های 40 درصدی عوارض پروانه ساخت بر درآمدهای شهرداری گفت: «وضعیت درآمدی شهرداری با توجه به بخشودگی عوارض تا 40 درصد درصورت پرداخت نقدی بهتر شده و استقبال خوبی هم از این مشوق‌ها شده است و دعوت می‌کنم از شهروندانی که پروانه گرفته و عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند و افرادی که قصد گرفتن پروانه دارند، از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند و تا روز 20 آذرماه به صورت نقدی عوارض خود را پرداخت کرده تا از 40 درصد تخفیف عوارض بهره‌مند شوند.»

معاون شهردار تهران درخصوص فیش‌های عوارض سالیانه هم توضیح داد: «در این رابطه دو کار انجام شده است. هم فیش صادر می‌شود و هم به‌صورت الکترونیکی امکان پرداخت وجود دارد تا اگر شهروندی مایل بود، از طریق سامانه‌ها این فیش را پرداخت کند. امیدواریم مردم همکاری کنند و بتوانند از این جایزه خوش‌حسابی استفاده کنند.»

فروزنده درخصوص برخی انتقادها که مصوبه تخفیف 40 درصدی و واگذاری سهام برخی برندهای شهرداری را نوعی حراج سرمایه‌های شهر توصیف می‌کنند هم گفت:‌ «موظف هستیم به مردم خدمت ارائه دهیم و تدبیر کنیم چگونه از ظرفیت‌های موجود برای خدمت‌رسانی به مردم و رونق ساخت‌وساز استفاده کنیم. همچنین از واگذاری سهام‌های برخی شرکت‌های شهرداری تهران هم 3 هدف دنبال می‌‌شود، نخست استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جذب سرمایه‌های آنهاست که یکی از راه‌های آن همین واگذاری سهام برخی از شرکت‌های شهرداری است. علاوه بر این توسعه شرکت‌های شهروند و شهر آفتاب است که با جذب سرمایه‌های جدید بتوانیم زمینه رشد این شرکت‌ها را فرهم کنیم.»

میزان بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌‌ها

معاون شهردار تهران همچنین با اشاره به میزان بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها گفت:‌ «از دوره‌های گذشته 56 هزار میلیارد تومان بدهی به این دوره از مدیریت شهری رسیده است. این بدهی باید پرداخت شود یا خیر؟ بدهی‌هایی که به دلیل سود وجریمه تاخیر در حال کنتور انداختن است. به نظر من آنهایی شهر را حراج کردند که هیچ اقدامی برای باز پرداخت تسهیلات نکردند و اصل و فرع آن را باید ما امروز پرداخت کنیم.»

فروزنده اضافه کرد:‌ «میزان بدهی 56 هزار میلیارد تومان است که 30 هزار میلیارد تومان اصل است و 26 هزار میلیارد تومان آن سود و جریمه تاخیر پرداخت است و من اگر جای دستگاه‌های نظارتی بودم برای ترک فعل یقه این مدیران را می‌گرفتم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار