در گفت‌وگو با پانا:

سیدصالحی: نشان دادیم فاصله فوتبال ما با انگلیس ۴ گل نیست

کی روش به خوبی تیم را از بحران خارج کرد/ مقابل آمریکا باید باتمرکز بازی کنیم

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است که ایران توانایی بالای خود مقابل ولز را نشان داد و ثابت کرد فاصله فوتبال ایران و انگلیس ۴ گل نیست.

کد مطلب: ۱۳۲۷۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سیدصالحی: نشان دادیم فاصله فوتبال ما با انگلیس ۴ گل نیست

مهدی جابری - حسین سیدصالحی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برتری ایران مقابل ولز گفت:«نسبت به بازی گذشته که با انگلیس داشتیم، بچه‌ها با تمرکز بالا و شرایط روحی روانی بهتری مقابل ولز قرار گرفتند. با حضور عزت الهی، نورالهی و حاج صفی وسط زمین را گرفتیم و ویلسون و رمزی عملاً در بازی گم‌شده بودند. فراموش نکنید که اکثر نفرات تیم ولز در لیگ انگلیس بازی می‌کنند و می‌شود آن‌ها را تیم دوم انگلستان حساب کرد. اما بچه‌ها فوق‌العاده بودند و با تمرکز خیلی خوب توانستند یک برد شیرین و روحیه‌بخش به دست بیاورند.»

وی افزود: «تجربه رامین رضاییان خیلی به تیم ملی کمک کرد. توانست با ارسال‌ها و حملاتش سمت راست ما را فعال‌تر از قبل کند‌. الان با این برد شانس صعود دیگر دست خودمان است. ما وقتی بتوانیم آمریکا را شکست دهیم، تحت هر شرایطی صعود می‌کنیم. باید بازی آخر را هر طور شده برنده از زمین خارج شویم. بچه‌ها با این روحیه و توانی که در بازی ولز از خود نشان دادند، ثابت کردند که صعود زودهنگامشان به جام جهانی قطر، بیهوده نبوده است. واقعاً هم اگر بخواهیم منصفانه حرف بزنیم، تیم ملی بعد از مصدومیت بیرانوند به هم‌ریخت. البته که انتخاب ترکیب اشتباه هم باعث آن نتیجه شد اما حدود ده دوازده دقیقه تمرکز ما مقابل انگلیس از بین رفت و بازی را دادیم.»

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: «کارلوس کی‌روش نشان داد مربی بزرگی است. او روزهای سخت و راحت زیاد دیده است. او کار بزرگی کرد. جمع‌وجور کردن تیم و بازیکنان بعدازآن شکست سنگین مقابل انگلیس کار هرکسی نبود. هر ۳ خط دفاع، هافبک و حمله عالی بودند. قلی زاده و نورالهی فوق‌العاده کارکردند. تیم منسجمی بودیم و مزد تلاش و تمرکز خود را با ۲ گل گرفتیم. ما از هر لحاظ از ولز برتر بودیم. آن‌ها دومین دوره خود را در جام جهانی تجربه می‌کردند و بعد از ۶۴ سال بود که به این رقابت‌ها رسیده بودند. طبیعی بود که ما برتر از آن‌ها باشیم.»

حسین سیدصالحی گفت: «بازیکنان ما فارغ از هر اتفاقی باید کار خودشان را انجام دهند و در بازی سوم هم با تمرکز و قدرت تمام بازی کنند. آن‌ها دارند برای ایران بازی می‌کنند و قدر پیراهنی که برتن دارند را باید بدانند. مقابل آمریکا هم باید با همین انرژی وارد زمین شوند. یک روزی پیش می‌آید که شاید تیم نتواند آن خواسته‌های خودش را در زمین پیاده کند. بازی با انگلیس به تاریخ پیوست. همان‌طور که بازی با ولز به تاریخ پیوست. الآن باید به فکر بازی سوم و صعود باشیم. تعویض‌های خیلی خوبی هم داریم و دست مربی باز است. دیدید که انصاری‌فرد، چشمی و ترابی وارد بازی شدند، اثرگذار بودند. البته در برد ما اخراج گلر ولز هم تأثیر زیادی داشت و توانستیم فشار خود را در دقایق آخر بیشتر کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار