با هدف پایش مشکلات دانش آموزان و اولیاء انجام شد:

دیدار مردمی سرپرست آموزش و پرورش منطقه 9 در مساجد

تهران (پانا) - با هدف احصاء مشکلات دانش آموزان و مدارس و در راستای گام برداشتن در مسیر پیوند محراب و مدرسه، سه شنبه های خدمت در مساجد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مردمی سرپرست آموزش و پرورش منطقه 9 در مساجد

مجید حسینی فر؛ سرپرست مدیریت آموزش و پرورش منطقه ٩ در این دیدار، دیدارهای مردمی در مساجد را به منظور پایش مشکلات دانش آموزان و مدارس دانست و افزود: هدف از دیدارهای مردمی در مساجد این است که بتوانیم به شکل چهره به چهره با دانش آموزان و اولیاء گرامی آنان دیدار داشته باشیم و مشکلات را احصاء و طی برنامه ریزی با مسئولین مرتبط در اداره برطرف سازیم.

سرپرست منطقه با بیان اینکه طرح پیوند محراب و مدرسه یکی از برنامه های کاربردی در آموزش و پرورش است، پیرامون اهمیت و نقش سازنده مسجد در تربیت دینی و اجتماعی دانش آموزان گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌توان کودک را با معنویت آشنا کرد، مسجد است و اولین گام به‌سوی نماز و عبادت، قدم نهادن در این مکان است.

وی افزود: همواره باید کودک را تشویق کرد تا به عبادت و مسجد روی آورد چرا که اگر شالوده ساختمان معنوی کودک را مثل ساختمان جسمی او محکم بنا کرد آیندۀ او که منتهی به نوجوانی و جوانی او می‌شود درخشان خواهد بود.

حسینی فر یادآور شد: یکی از ثمرات رفت ‌و آمد به مسجد انس پیدا کردن با مسجد است، همین که کودک می‌بیند دیگران در یک صف به‌سوی یک جهت و هدف، نماز می‌خوانند خود تأثیر مثبت می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع حضور کودکان و نوجوانان در مسجد از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است و سنگ بنای آیندۀ آن‌ها ست‌، از همین رو حضور آنان را در مسجد باید سرمایه تربیتی والایی به حساب آورد، سرمایه‌ای که در آینده می‌توانند با کمک آن تجارت معنوی، اخلاقی و فرهنگی کنند.

شایان ذکر است در این دیدار صمیمی اولیاء، دانش آموزان و فرهنگیان به طور مستقیم و بی واسطه مشکلات خود را با مدیر منطقه مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار