نائب رئیس دوم مجلس دانش آموزی شهر تهران:

کتاب مثل یک دوست و همراه همیشگی با فواید بسیار است

تهران(پانا) - ریحانه خوش طینت نائب رئیس دوم مجلس دانش آموزی شهر تهران، با تاکید بر کتابخوانی، کتاب را بهترین دوست افراد خواند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
کتاب مثل یک دوست و همراه همیشگی با فواید بسیار است

ریحانه خوش طینت نائب رئیس دوم مجلس دانش آموزی شهر تهران به مناسبت روز کتاب وهفته کتابخوانی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: کتاب برای همه ما مثل یک دوست و همراه همیشگی و البته با فواید بسیار است. اهمیت کتاب و کتابخوانی از گذشته های دور موردتوجه بوده است همانطور که حضرت علی علیه السلام می فرمایند: «هرآن کس که با کتاب آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمى شود»

خوش طینت اضافه کرد: اگر رفتار درست کتابخوانی در وجود همه ی اقشار و سنین جامعه و به خصوص نوجوانان که بازو های توانمد وآینده ی هر کشور هستند، پرورش یابد موفقیت آنها در بسیاری از مراحل زندگی تضمین خواهد شد.

ریحانه خوش طینت اظهار کرد: بخواهم درباره بخشی از فواید کتابخوانی برای نوجوانان اشاره کنم، باید بگویم که اولین و مهمترین فایده کتابخوانی برای این گروه از جامعه، کسب علم و دانش است در کتاب های مختلف آن چنان رمز و راز ها و مطالب آموزنده ای نهفته است که قطعا اگر کسی به پای تفسیر آنها بنشیند، بی بهره نخواهد بود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که کسب علم و دانش را تنها در مطالعه کتب درسی ندانیم، چرا که انواع متنوعی از کتاب هایی بامضامین مختلف علم و دانش وجود دارد. از دیگر فواید کتابخوانی میتوانم به بهبود حافظه اشاره کنم.

وی افزود: یکی از جالب ترین بخش های کتاب و کتابخوانی این است که اگر رمان یا کتاب تاریخی را می‌خوانید قطعا با خواندن هربخش مغز شما وادار می‌شود صحنه ها و شخصیت های قبلی را به یاد بیاورد و این در ضمیر ناخودآگاه منجر به تقویت حافظه فردمی‌شود.

تقویت تخیل و رویاپردازی، افزایش دایره ی لغات، سرگرمی بسیار سالم و مفید بودن، همه و همه منجر می‌شود کتابخوانی در همه جوامع واز دیدگاه همه جهانیان یکی از باارزش ترین موارد بالاخص برای کودکان و نوجوانان باشد‌.

خوش طینت تصریح کرد: من از ۴ سالگی با مطالعه ی کتاب های داستان زبان انگلیسی به کتابخوانی روی آوردم و در ۸ سالگی شروع به نوشتن کتاب های مصور کردم.

وی افزود: بعد از چند سال به شدت به رمان و کتاب های شعر علاقمند شدم و یکی از سرگرمی های هرروز من مطالعه ی چندین صفحه کتاب بود که یکی از مهمترین فواید آن در روند تحصیلم، آشنایی بیشتر با دستور زبان فارسی و افزایش دایره لغات بود و البته کتاب خواندن باعث می‌شد ذهنم ساعت ها آرام و متمرکز باشد و وقتی شروع به کتاب خواندن می کردم انقدر غرق آن می شدم که نمی‌دانستم چند ساعت گذشته است.

وی در پایان ضمن عرض تبریک این روز گفت: می‌خواهم سخنان خود را با جمله ای از ویکتور هوگو، شاعر و نویسنده فرانسوی که کتاب را جام جهان نما دانسته به پایان برسانم که میگوید:خوشبخت، کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتاب‌های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار