معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره دانایی و توانایی:

دانش‌آموزان کتاب‌های متنوع بخوانند و بر ترس خود برای «نوشتن» غلبه کنند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشویق دانش‌آموزان به مطالعه کتاب‌های متنوع، از آن‌ها خواست که بر ترس خود برای نوشتن غلبه کنند و دست به قلم شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان کتاب‌های متنوع بخوانند و بر ترس خود برای «نوشتن» غلبه کنند

اصغر باقرزاده در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره دانایی توانایی (با محوریت کتاب و کتابخوانی) که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در بین دانش‌آموزان اهل مطالعه و کتابخوان‌های حرفه‌ای اظهار داشت: دانش‌آموزان کتابخوان فرصت‌های زندگی را صرف کتاب خواندن می‌کنند.

وی افزود: در دوران صدر اسلام که افراد مطالب را حفظ می‌کردند پیامبر اکرم(ص) تاکید فرمودند که اگر چیزی را به کتابت دربیاورید ماندگارتر می‌شود. بر اساس همین توصیه ارزشمند بود که توجه افراد به نوشتن و کتابت جلب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون کتاب به عنوان ابزار فرهنگی و علمی بسیار قدیمی مطرح است و از گذشته تا امروز یکی از همراهان اصلی افراد بامعرفت و عالم به شمار می‌آید چراکه آنها همواره آنچه را که درک می‌کردند به قلم تحریر درمی‌‌آوردند تا برای خودشان و آیندگان باقی بماند.

باقرزاده با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی موجب تفکر در سطح بالاتر می‌شود، تصریح کرد: افراد اهل مطالعه و نوشتن، مهم‌ترین عامل پیشرفت بشر را درون خود به وجود می‌آورند و مهم‌ترین عامل پیشرفت بشر، تفکر است. البته تفکر انتقادی از این مرحله نیز جلوتر است و افرادی که کتاب‌های مختلف را می‌خوانند اهل تحلیل می‌شوند.

وی گفت: شما دانش‌آموزان باید خوشحال باشید که در زمره این افراد قرار گرفته‌اید و با ارتقای دانایی و توانایی خود، اهل تفکر انتقادی شده‌اید و مطالب مختلف را نقد و تحلیل می‌کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نوجوانان دانش‌آموز نسبت به مطالعه کتاب‌های متنوع در حوزه‌های مختلف توجه داشته باشند، افزود: بچه‌های کتابخوان در گفت‌وگوهایی که با من دارند می‌گویند خوب است که انسان به صورت متنوع کتاب بخواند چراکه خواندن یک نوع کتاب، منفعت تفکر و تحلیل را از شما می‌گیرد و ذهن شما را یک‌سویه و یک‌بعدی می‌سازد.

باقرزاده از دانش‌آموزان حاضر در این رویداد فرهنگی خواست که به عنوان کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای، در کتابخانه‌های عمومی شهرها و استان‌های خود عضو شوند و گام مهمی در راستای تقویت این کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارند.

وی با تشویق دانش‌آموزان برای دست به قلم شدن و نوشتن، اضافه کرد: کتاب خواندن را به کتاب نوشتن تبدیل کنید و دست به قلم شوید؛ مهم نیست که چگونه و با چه کیفیتی می‌نویسید؛ شما باید بر ترس خود برای نوشتن غلبه کنید؛ مهم نوشتن است حتی اگر کوتاه باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران من پویش «هیس‌طوری» را راه‌اندازی کرده‌اند که این پویش مرتبط با ۱۵ جلد کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای با موضوع استعمار است؛ از شما انتظار می‌رود که این پویش را که ویژه دانش‌آموزان است در کل کشور راه‌اندازی و تقویت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار