به‌مناسبت هفته کتاب و در قالب طرح یار مهربان صورت گرفت؛

افتتاح «کافه کتاب» در دبستان شهیدان شیخ ربیعی قم

قم (پانا) - «کافه کتاب» دبستان شهیدان شیخ ربیعی قم همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در قالب طرح یار مهربان با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح «کافه کتاب» در دبستان شهیدان شیخ ربیعی قم

طرح «یار مهربان» به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی طی مراسمی با حضور مسئولان اداره کل و ناحیه 2 آموزش و پرورش قم به صورت نمادین در دبستان شهیدان شیخ ربیعی برگزار شد.

در این مراسم، «مریم السادات پناهنده» معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی توجه دانش آموزان به موضوع کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: شما دانش آموزان سعی کنید کتاب های خوب را بشناسید و مشخصات و مطالب مهم کتاب های خوبی را که مطالعه می کنید، در جایی یادداشت کنید.

همچنین «علی باقری شیخانی» از نویسندگان قم پیرامون تعدادی از کتاب های تالیف خود مطالبی بیان کرد و زینب باقری شیخانی دختر وی نیز قصه ای را از کتاب داستان بازگو کرد.

«مریم خلجی» مدیر آموزشگاه نیز در سخنانی با اشاره با اینکه سهم کتاب در انتقال دانش به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است، عنوان کرد: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه مورد بحث و نظر قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد، گفت: بر همه ما تکلیف است که فرهنگ کتاب خواندن را به دانش آموزان، این آینده سازان میهن عزیزمان بیاموزیم.

اجرای گروه سرود دانش آموزی دختران آفتاب با موضوع کتاب نیز بخش دیگری از این مراسم بود؛ در پایان، کافه کتاب دانش آموزان دبستان شهیدان شیخ ربیعی با حضور رضا رکن آبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2، مسئول سازمان دانش آموزی و جمعی دیگر از کارشناسان ناحیه افتتاح شد.

در مراسم فوق، همچنین بروشورهایی با محتوای ترویج کتابخوانی به همت معاون پرورشی و انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه توزیع شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار