رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان:

مجلس دانش‌آموزی، نقادی عالمانه و آداب گفت‌وگو را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی، نقادی عالمانه و آداب گفت‌وگو را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد، گفت دانش‌آموزان باید دارای هویت ملی شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، نقادی عالمانه و آداب گفت‌وگو را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد

اسحاق اکبری، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان با محوریت تشریح و تبیین طرح 313 سازمان دانش آموزی، با عنوان این مطلب که هدف سازمان دانش آموزی، ترویج فعالیت های مبتنی بر آموزه های دینی است، به اهمیت مسئله تربیت تمام‌ساحتی دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: مربیان باید در کنار یاددهی مهارت‌های پیشتازان، مسائل اعتقادی، فرهنگی و‌ تشویق دانش‌آموزان به امور مذهبی و قرآنی را نیز در برنامه‌های تربیتی و آموزشی خود داشته باشند تا‌ فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه تقویت مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های تشکیلاتی، سبب افزایش روحیه اعتماد به نفس و شناخت استعدادهای آن‌ها می‌شود، افزود: سازمان دانش آموزی، مکمل فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی بوده و ارزش ها و دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت را در بین اقشار مختلف جامعه به شکلی هنرمندانه تبیین می کند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، تربیت اجتماعی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان را بخشی از اهداف فعالیت های سازمان دانش آموزی نام برد و عنوان کرد: امروز دانش آموزان ما بیش از هر زمان دیگری به روحیه شاد و بانشاط نیاز دارند و در برنامه های سازمان به این موضوع مهم توجه شده است.

اکبری با اشاره به اینکه بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی»، یکی از طرح های موفق سازمان دانش آموزی است که مربیان سازمان در مدارس، نسبت به اجرای آنها تعصب و تعهد ویژه دارند، خاطرنشان کرد: سازمان مذکور با افتخار تمام، دست دانش آموزان علاقمند را می گیرد و با آموزش مهارت های لازم، آنان را تحویل جامعه می دهد.

وی با بیان اینکه خبرگزاری پانا از رسالت سنگینی برخوردار است، گفت: خبرگزاری پانا هم به رسالت اطلاع رسانی خود در جامعه، جامه عمل می پوشاند و هم کار تربیت و آموزش نوجوانان را بر عهده دارد. در آموزش و پرورش نیز ظرفیت های فراوان هنری، علمی، مهارتی و ادبی و ... در سطح معلمان و دانش آموزان وجود دارد که خبرگزاری پانا، بستر متناسب و شایسته ای جهت معرفی این استعدادها و ظرفیت ها به جامعه می باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با ذکر این نکته که رسانه، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است، تاکید کرد: امیدواریم با بکارگیری از تمامی توانمندی های پانا بتوانیم در راستای نشان دادن کارآمدی نظام و وجود جوانان برومند و آینده ساز برای میهن اسلامی و نظام ولایی، گام های موثر برداریم.

اکبری همچنین ادامه داد: یکی از هدف های تشکیلات سازمان دانش‌آموزی می‌توان به زمینه‌سازی تعلیم و تربیت برای کسب فضائل اخلاقی و کمالات انسانی، توانمندکردن اعضا برای باهم زندگی کردن و بهتر زندگی کردن در جامعه و تقویت قابلیت‌های فردی و گروهی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: الگو قراردادن سیره بزرگان دین در زندگی، شناخت هویت ملی و دینی، افزایش مسئولیت‌پذیری، ارتقاء دانش علمی، کسب مهارت‌های اجتماعی، شکوفایی و رشد استعدادها نیز از جمله اهداف دیگر این سازمان به شمار می‌رود. این تشکیلات دارای منش، روش، شعار، سلام و احترام، علائم و نشانه‌ها، قول و پیمان، سوگند پرچم، سرود ملی، پرچم، لباس فرم و کارت شناسایی است و هر عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی باید در حفظ روحیه و هویت تشکیلاتی بکوشد و به مفاد هویت تشکیلاتی منبعث از هویت ملی و اسلامی ایمان و اعتقاد داشته باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همفکری، همدلی و همکاری به عنوان شعار این تشکیلات دانش‌آموزی است. ادب و خوش اخلاقی، راستی و درستی، یاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، دیانت و معنویت، نظم پذیری و قانون‌مداری، میهن دوستی، تلاش و صرفه جویی، شجاعت و دلیری، عدل و انصاف، مشارکت جویی و تدبیر و تفکر از جمله منش‌ها در این تشکیلات سازمانی را تشکیل می‌دهد.

اکبری در ادامه اهداف طرح 313 سازمان دانش آموزی را در راستای پرداختن به هویت ملی و الگوهای تمدن‌ساز ایران اسلامی، دانست و گفت: طرح 313 الگو‌های بومی تمدن‌ساز ایران اسلامی را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند و دانش‌آموزان به واسطه این طرح ملی، با هویت شخصیتی و بومی افراد شاخص تمدن‌ساز منطقه خود آشنا می‌شوند.

وی اظهارکرد: کنگره ملی 313، با اجرا در 313 منطقه و شهر، کلیه برنامه های مدرسه را پیرامون شناخت هویت ملی و پرداختن به الگوهای تمدن ایران اسلامی بومی قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار