مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سازمان دانش‌آموزی، جامعه پذیری را به دانش‌آموزان آموزش می دهد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی از طریق بهره‌گیری از استعدادهای دانش‌آموزان، جامعه پذیری را به آنان آموزش می‌دهد، گفت این تشکل با استفاده از مهارت‌ها و توانمندی‌های موجود، دانش‌آموزان را توانمند می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی، جامعه پذیری را به دانش‌آموزان آموزش می دهد

عادل خالقی، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان با محوریت تشریح و تبیین طرح ملی کنگره 313، با اشاره به اثرگذاری سازمان دانش آموزی در ابعاد آموزشی و تربیتی، خاطرنشان کرد: دانش آموزانِ موثرِ تربیت یافته در تشکل سازمان دانش آموزی را می توان به عنوان الگو به دیگران معرفی کرد.

وی همچنین به توانمندی دانش آموزان در ارائه راه حل ها و راهکارها در مجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تشکل سازمان دانش آموزی، فرصت بسیار خوبی جهت مشق اعتماد به نفس، خودباوری و مشارکت و همدلی در بین دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اثر همسالان بر روی یکدیگر به شدت بالاست، تصریح کرد: خوشبختانه سازمان دانش آموزی جمعیت قابل توجهی از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را در اختیار دارد و قطعاً این جامعه آماری، آمادگی هرگونه برنامه ریزی و اجرای برنامه را داشته و این فرصت بزرگی برای مجموعه سازمان دانش آموزی است.

خالقی در ادامه ضمن درخواست از مسئولین جهت واگذاری اجرای کامل برنامه ها و اعطای مسئولیت به دانش آموزان، اظهار کرد: خوشبختانه توانایی دانش آموزان استان ثابت شده و اگر همراهی مسئولین و فرصت ابراز وجود برای دانش آموز مهیا باشد، استعدادها و مهارت های خارق العاده دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

هدف سازمان دانش‌آموزی، ترویج فعالیت‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی است

وی همچنین بر تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های پیشتازان تاکید کرد و گفت: هدف سازمان دانش‌آموزی، ترویج فعالیت‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی بوده و توانمندسازی دانش آموزان جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی، رسالت اصلی سازمان دانش آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که سازمان دانش‌آموزی، یکی از منحصربه فردترین بخش‌های آموزش و پرورش است که برنامه‌ها، اهداف، سیاست‌ها و طرح‌هایی را دنبال می‌کند که دقیقا در مسیر سند تحول حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی بهترین مکان برای تربیت دانش آموزان خلاق، کارآفرین، پرسشگر و فعال است.

خالقی افزود: تربیت اجتماعی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان، بخشی از اهداف فعالیت های سازمان دانش آموزی است و امروز دانش آموزان ما بیش از هر زمان دیگری به روحیه شاد و بانشاط نیاز دارند که در برنامه های سازمان به این موضوع مهم توجه شده است.

وی در خصوص اجرای کنگره ملی 313 در استان تصریح کرد: در اجرای کنگره 313 ، به شهدای استان هم توجه ویژه داشته باشید؛ خصوصا شهدای شاخص ملی اخیر در استان همچون سردار شهید حاج محمود اخلاقی و شهید حاج حسن شاطری که پژوهش در زندگی آنان برای دانش آموزان، می تواند در سبک زندگی آنان اثرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، شناخت الگوهای برتر را برای دانش آموزان مهم دانست و گفت: معرفی الگوهای فاخر علمی و ادبی جامعه اسلامی به دانش آموزان، سبب می شود تا مهم ترین شاخصه ها و مولفه های شخصیتی الگوهای تمدن ساز متناسب با گام دوم انقلاب با بینش توحیدی، کرامت انسانی، علم، معرفت، عدالت گستری، استقامت و پایداری و استقلال محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار