منوچهر متکی:

هدف شورای وحدت، انسجام برای رسیدن به موضع مشترک در مهمترین موضوعات کشور است

زنجان (پانا) - دبیر شورای وحدت کشور با بیان اینکه این شورا 2 گام برای خود تعریف کرده که گام اول، حضور پررنگ در انتخابات 1400 بود، گفت گام دوم شورا انسجام تشکیلاتی برای رسیدن به مواضع مشترک در مهمترین موضوعات کشور است.

کد مطلب: ۱۳۲۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف شورای وحدت، انسجام برای رسیدن به موضع مشترک در مهمترین موضوعات کشور است

منوچهر متکی شامگاه سه‌شنبه در نشست صمیمی با اعضای شورای وحدت استان زنجان اظهار کرد: زنجان در کنار اینکه دیار غواصان دریادل است، یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن هم اینکه دیار کار و تلاش و ابتکار است.

وی با بیان اینکه شورای وحدت 2 گام را از آغاز تشکیل در شهریور 1399 برای خود تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: گام اول، حضور پُرنقش و پُررنگ در انتخابات سال ۱۴۰۰ بود. چون معتقد بودیم روند کشورداری درست نیست و در سیاست خارجی به دلیل اعتماد به آمریکا و غرب، تحقیر شده بودیم و در سیاست داخلی هم ناتوان و ناکارآمد بودیم.

دبیر شورای وحدت کشور با اشاره به روابط این شورا با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: 2 دستورالعمل در روابط با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب داریم که یکی، تلاش برای وحدت و اتحاد و دیگری، عدم ایجاد اختلاف است که تاکنون به عنوان خط مشی خود نصب‌العین قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشکلی در این 2 دستورالعمل نداریم، ابراز کرد: توصیه‌ای برای ادغام و یکی شدن این 2 شورا شد که این کار نیاز به اراده دارد اما اگر ادغام هم نشد باید اجازه داد تا 2 ظرفیت همگرا در خدمت نظام باشند.

متکی با بیان اینکه هر حزبی در انتخابات 2 وظیفه دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه اول، تبلیغ کاندیدای مورد نظر و وظیفه دوم، معرفی نیروهای مناسب بعد از انتخابات با رویکرد دولت جدید است.

وی با بیان اینکه در انتخاب و تبلیغ کاندیدا مشکلی با شورای ائتلاف نداشتیم، اظهار کرد: وظیفه اول بر این اساس انجام شد و بعد از انتخابات، وظیفه دوم شروع شد و نیروهای مورد نظر را معرفی کردیم.

متکی تصریح کرد: در انتخاب نیروها برای قرارگیری در دولت، سهم‌خواهی نمی‌کردیم بلکه وظیفه انقلابی خود را انجام می‌دادیم.

دبیر شورای وحدت کشور با بیان اینکه گام دوم که تعریف کرده بودیم، انسجام تشکیلاتی برای رسیدن به مواضع مشترک در مهمترین موضوعات کشور است، گفت: بیش از 43 سال است که با موضوعی به نام آمریکا مواجهیم اما در نگاه ملی باید نظر واحد نسبت به آمریکا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت‌ها نگاه متفاوت نسبت به آمریکا داشتند، ابراز کرد: دولت‌ها ممکن است تاکتیک متفاوت داشته باشند اما نگاه واحد نداریم که باید نگاه واحد در کشور وجود داشته باشد.

متکی تاکید کرد: هدف در گام دوم، رسیدن به نگاه واحد و همچنین رسیدن به انسجام است.

دبیر شورای وحدت کشور در خصوص مواضع این شورا در برابر دولت خاطرنشان کرد: 3 موضع در برابر دولت داریم که شامل حمایت، نقد و پیشنهاد است.

وی با بیان اینکه آیت‌اله رئیسی را مناسب‌ترین گزینه برای ریاست‌جمهوری می‌دانستیم و می‌دانیم، گفت: با این وجود اگر ناکارآمدی و نقضی ببینیم و پیشنهادی داشته باشیم حتما ارائه می‌دهیم.

گام دوم انقلاب باید محکم‌تر از گام اول برداشته شود

آیت‌اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این نشست گفت: جمهوری اسلامی، گام اول را برداشته اما گام دوم انقلاب باید محکم‌تر و استوارتر و مستحکم‌تر از گام اول برداشته شود.

وی با بیان اینکه آمریکا همواره در برابر کشورمان شکست خورده است، اظهار کرد: زمانی هیچ کس حق اعتراض در آمریکا نداشت اما امروز در داخل خود آمریکا، شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند.

آیت‌اله خاتمی با تاکید بر اینکه دولت مردمی در حال شکل‌گیری است و به همین دلیل باید گام دوم را محکم‌تر برداریم، خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم داده و پشت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدّظلّه‌العالی) و با وحدت و انسجام ملی برای ساختن ایرانی آباد و آزاد قدم برداریم.

مومن به مسیری هستیم که انتخاب کرده‌ایم

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، رئیس شورای وحدت استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله....» گفت: باید به وجدت جامع برسیم اما مقدمه وحدت جامع این است که دل‌ها در کنار هم به هم نزدیک باشند چون هدف نظام جمهوری اسلامی، مقدس است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با وحدت عملی به جایی برسیم که کشور مورد علاقه امام زمان(عج) را بسازیم.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی خاطرنشان کرد: به راهی که انتخاب کرده‌ایم، ایمان داریم و مصمم به ادامه آن هستیم هر چند در این مسیر، تیرهایی هم بخوریم اما مصمم به ادامه آن هستیم.

رئیس شورای وجدت استان زنجان تصریح کرد: تمام سختی‌های این مسیر را به دلیل تبعیت از ولایت فقیه و استقامت در برابر دشمنان می‌پذیریم وی گفت: راه سخت و پُرپیچ و خمی در پیش داریم اما با همت و وحدت باید این مسیر را در پیش بگیریم.

تعدادی از اعضای شورای وحدت استان زنجان در این نشست به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار