نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش، نماینده مجلس و دانش آموزان منتخب قم

قم (پانا) - نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب تشکل های دانش آموزی قم در دفتر امیرآبادی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش، نماینده مجلس و دانش آموزان منتخب قم

نشست مشترک یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب تشکل های دانش آموزی قم همزمان به مناسبت روز دانش آموز در دفتر امیرآبادی برگزار شد.
در این نشست که به پیشنهاد مجلس دانش آموزی پسران استان قم برگزار شد، مباحثی پیرامون کنکور، نحوه ارزشیابی دروس عمومی در مقطع متوسطه دوم و مباحث تربیتی و پرورشی دانش آموزان مطرح شد.


در این جلسه مجتبی جهان آرا عضو هیئت رییسه مجلس دانش آموزی و «سفیر کمیته ملی المپیک در قم» به طرح آزادسازی اماکن ورزشی در استان قم اشاره کرد و گفت: اماکن ورزشی دولتی بایستی طی ساعاتی در روزهای هفته به طور رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا آنها بتوانند حداقل یک رشته ورزشی را آموزش ببینند.

وی افزود: در همه دوره ها مهمترین دغدغه برای دانش آموزان بحث کنکور سراسری و هزینه های نجومی کتاب و کلاس کنکور بوده است.

جهان آرا پیشنهاد داد: کلاسهای کنکور در خود مدارس با هزینه های حداقل و حتی برای مناطق محروم به طور رایگان توسط اساتید اعزامی از اداره مربوطه هر استان برگزار شود که این موضوع مورد پسند وزیر نیز قرار گرفت.

امید محمدی رئیس مجلس دانش آموزی پسران استان قم نیز اهمیت دادن مسئولین آموزش کشور به قشر دانش آموزان را ضروری خواند و از اهتمام وزیر نسبت به حل معضلات و مسائل آموزشی تقدیر کرد.

محمدی با بیان اینکه وقتی به دانش آموزان توجه بیشتری شود با علاقه و شور و شوق بیشتری دروس خود را ادامه میدهند، از مقام عالی وزارت خواست با تشکل های دانش آموزی جلسات بیشتری برگزار شود زیرا دانش آموز است که می‌تواند حرف دل دانش آموزان را بزند و این مهم باید جهت پیشرفت دانش آموزان کشور حاصل شود.

مجتبی جهان آرا در ادامه سخنان خود به موضوع معیشت معلمان آموزش و پرورش پرداخت و تاکید کرد: طبیعی است که ارتقاء وضعیت معیشتی معلمان تاثیر بسزایی در افزایش شور و نشاط در دانش آموزان و افزایش قدرت علمی خواهد داشت.نوری وزیر آموزش و پرورش نیز مواردی همچون در میدان بودن دانش آموزان و ایجاد تغییرات مثبت در وزارت آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد.

نوری وزیر آموزش و پرورش نیز مواردی همچون در میدان بودن دانش آموزان و ایجاد تغییرات مثبت در وزارت آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد.

امیر آبادی نیز موضوع اصلاح قوانین کنکور سراسری با احتساب نظرات دانش آموزان را مطرح کرد.

در نشست فوق، زهرا پناهی روا مدیرکل ستاد شاهد وزارت آموزش و پرورش، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و دانش آموزانی از سازمان دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، خبرگزاری پانا، هلال احمر، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم و همچنین جمعی از دانش آموزان نخبه قرآنی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار