درخواست‌ها و مطالبات دانش‌آموزان بوشهری از وزیر آموزش‌وپرورش چه بود؟

بوشهر (پانا) - نشست وزیر آموزش و پرورش با دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی استان بوشهر با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلا می، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
درخواست‌ها و مطالبات دانش‌آموزان بوشهری از وزیر آموزش‌وپرورش چه بود؟

در این نشست صمیمانه دانش‌آموزان هر یک به بیان درخواست‌ها و مطالبه‌ها به نمایندگی از دانش‌آموزان استان پرداختند.

نماینده بسیج دانش‌آموزی گفت: آموزش و پرورش از مهمترین و حساس‌ترین سیستم‌ها در کشور است. شکی نداریم که پرورش نه تنها هم‌ردیف آموزش است، بلکه اولویت دارد. این حوزه پرورش است که می‌تواند نوجوانان ما را برای آموزش و یادگیری آماده کند. ما دانش‌آموزان دانش و علمی می‌خواهیم که بتواند به بهبود زندگی جامعه و مردم منجر شود.

نماینده بسیج دانش‌آموزی افزود: چرا باید توانمندی‌های ما به عنوان فعالان فرهنگی محدود به کنکور شود؟ از آنجایی که پذیرش فرهنگیان منوط به دعوت و مصاحبه است چرا باید همه توانمندی‌ها و فعالیت‌های ما در یک آزمون خلاصه شود. بنابراین پشنهاد می‌شود که فعالان فرهنگی مدارس بدون شرکت در کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند. ما بچه‌ها بهترین روزهای زندگی خود را صرف کنکور می‌کنیم و از فراگیری مهارت‌های زندگی عقب افتاده‌ایم. امروز دانش‌آموزان به‌خصوص دانش‌آموزان دختر از هویت خود و ویژگی‌های زن ایرانی مسلمان بی‌خبرند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی کرد.

نماینده دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای گفت: رشته فنی و حرفه‌ای پائین‌تر از رشته نظری نیست بلکه دانش آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های کاربردی‌تری برخوردار هستند و فراگیران این رشته‌ها از بازار کار خوبی برخوردار هستند. بنابراین توجه بیشتر به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد شرایط کار بهتر موجب پیشرفت جامعه می‌شود.

نماینده دانش‌آموزان کاردانش گفت: تنوع رشته‌های آموزشی در بخش کاردانش بسیار محدود است و به همین دلیل دانش آموزان از این رشته‌ها استقبال کمتری دارند. امروزه ما در رشته‌های کاردانش با کمبود تجهیزات از جمله کامپیوتر و وسایل کارگاهی روبه‌رو هستیم، امیدواریم مسائل و کمبودهای هنرستان‌های کار و دانش مرتفع شود.

نماینده دانش‌آموزان دوره متوسطه اول گفت: تحول اساسی در آموزش و پرورش از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است و سال 90 که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید بر ضرورت اجرای کامل این سند تاکید کردند. بنابراین پس از گذشت 11 سال باید ببینیم چند درصد از این سند به‌عنوان یک قانون بالادستی محقق شده است.

یکی دیگر از نمایندگان دانش‌آموزی گفت: از شما به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم که کلاس آموزش رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های زندگی را در مدارس تقویت کنید.

نماینده دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم گفت: در این استان استعدادهای زیادی وجود دارد اما برای تربیت این استعدادها نیاز به امکانات زیرساختی است. امروز کمبود مواد اولیه و تجهیزات از جمله مشکلات دانش‌آموزان رشته نظری است. همچنین کلاس‌های کنکور تنها مختص مدارس خاص نباشد بلکه در برنامه‌ریزی‌ها به سایر دانش‌آموزان توجه شود. امروز دانش آموزان از داشتن کتابخانه‌های مجهز از نظر کتاب و زیرساخت‌های کتابخانه‌ای محروم هستند این درحالی است که آموزش پژوهش‌محور از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دانش‌آموز خبرنگار : یانا عرفان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار