مسئول بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان تهران:

جهاد تبیین برای روشنگری و بصیر‌ت‌افزایی آحاد جامعه است

شهرری(پانا) – مسئول بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان تهران، جهاد تبیین را راهی برای روشنگری و بصیرت افزایی آحاد جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۱۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین برای روشنگری و بصیر‌ت‌افزایی آحاد جامعه است

سرهنگ روح الله عرب مسئول بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان تهران در مراسم گردهمایی فرماندهان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان ناحیه دو شهرری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: بنا به دلایلی از جمله دور کردن جوانان، نخبگان و دلسوزان انقلابی، از کنترل و مدیریت فضای مجازی، امروز شاهد هستیم که این دشمن است که مدیریت فضای مجازی را چه در بعد محتوا و چه در بعد فنی، در اختیار دارد و این شرایط، اصلا به نفع مردم و نظام نیست.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد اطلاعات و محتواهای فضای مجازی، توسط دشمن به شکل رمزگزاری شده وارد و خارج می‌شود، گفت: در این شرایط، چاره‌ای نداریم جز اینکه در بحث فضای مجازی به هم افزایی و مدیریت واحد و منسجم برسیم تا چون حوزه‌های دیگر، انحصار دشمن را در حوزه سایبری بشکنیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری و ارزش فضای مجازی در افکار مردم گفت: این تأثیرگذاری‌ها به قدری زیاد است که می‌توان با تبلیغات و پمپاژ محتوا، جای شهید و جلاد را عوض کرد، پس بر همه ما واجب است که کاملا هوشیارانه، در مقابل این یورش رسانه‌ای، مقاومت کنیم.
مسئول بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان تهران در ادامه با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: با این شرایط زودگذر و موقتی که از لحاظ اقتصادی وجود دارد، نگاه نکنیم چراکه این شرایط، مقطعی است و مطمئنیم شرایط بهتر خواهد شد، اما دشمن می‌خواهد با پررنگ کردن مسائل اقتصادی و تورم، دستاوردها و پیشرفت‌های نظام در حوزه‌های مختلف را کم رنگ جلوه دهد، در حالیکه انقلاب اسلامی ایران، یکی از قدرت‌های بلامنازع جهانی است.

عرب ادامه داد: البته با وجود تمام محدودیت‌ها و کمبودها، جوانان و بسیجیان حوزه سایبری و فضای مجازی، اقدامات بی‌نظیری انجام داده‌اند که نمونه بارز آن در شهادت حاج قاسم، ایام اربعین و ... بود که با ساده ترین ابزارها و امکانات، طوفان توئیتری و مجازی شکل گرفت که حتی تحسین دشمنان را هم در پی داشت.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین فقط تولید محتوا نیست، گفت: جهاد تبیین یک حوزه وسیع است که تولید محتوا، بخشی از آن است، بخش دیگر این جهاد نیز کنترل و مدیریت فنی، ایجاد امنیت در حوزه سایبری، مقابله با حمله‌های هکری و مهمتر از همه ایجاد بصیرت و روشنگری در بین آحاد جامعه است.

وی ایجاد چنین پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور را یک ضرورت دانست و گفت: باید از طریق همین پایگاههای فضای مجازی و سایبری، سواد رسانه‌ای شهروندان را ارتقاء دهیم تا در بزنگاهها و بحرانها، اسیر حاشیه سازی‌ها و شایعات جعلی ساخت دشمن نشوند.


خبرنگار: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار