معاون وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت خطیر و حساس تربیت نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش است

زنجان (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت نیروی انسانی، بزرگترین و مهمترین سرمایه کشور بوده و ماموریت خطیر و حساس تربیت این نیرو نیز بر عهده آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۲۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت خطیر و حساس تربیت نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش است

احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه نیروی انسانی، بزرگترین و مهمترین سرمایه کشور است، اظهار کرد: تربیت این نیرو طبق اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب، ابتدا بر عهده آموزش و پرورش و سپس دانشگاه‌ها است.

وی ابراز کرد: ماموریت خطیر و حساس تربیت نیروی انسانی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و نیازمند کمک و حمایت جدی تمام شرکا، ذی‌نفعان، اولیا، رسانه‌ها و دستگاه‌های انقلابی و مذهبی است که خوشبختانه بستر قانونی این فضا در شورای آموزش و پرورش مهیا شده است.

محمودزاده تصریح کرد: نیازمند استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای تربیت نیروی انسانی هستیم اما قانون شورای آموزش و پرورش نیاز به بازنگری برای مدیریت در عرصه‌های تعلیم و تربیت دارد و در این شورا با بهره‌گیری از خَرد جمعی باید برای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: دشمنان همواره چهره منفور خود را نشان داده‌اند اما با غیرت و ازخودگذشتگی ملت ایران همیشه شکست خورده‌اند.

وی اظهار کرد: دشمن تا امروز در عرصه جنگ سخت، موفق نبوده و امروز با ورود به مراکز آموزشی و دانشگاهی و استفاده از بستر مسائل فرهنگی و تربیتی در جنگ شناختی و با ترویج بی‌حیایی و دین‌زدایی در نسل نوجوان و جوان، احتمال حضورش در کشور برای سال‌های آتی را تدارک برنامه‌ریزی می‌کند که در این عرصه نیز ناکام خواهد بود.

محمودزاده با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه کنونی دشمن، تصویرسازی غلط از اوضاع ایران است، تصریح کرد: دشمن قصد دارد با تصویر سیاه و ناامیدکننده از وضعیت جمهوری اسلامی و ساختن تصویری آرمانی از وضعیت کشورهای توسعه‌یافته، مردم را به این سمت سوق دهد که به دلیل نبود ثروت و تکنولوژی لازم، مجبور به وابستگی شویم.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان در این جنگ باید به کمک آموزش و پرورش بیایند، ابراز کرد: آینده کشور در کلاس‌های درس امروز طراحی و مهندسی می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در این وزارتخانه گفت: انتظار بر این است که چنین قرارگاهی در استان‌ها نیز شکل بگیرد و شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها به عنوان قرارگاه رسمی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، نقش ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: نسل نوجوان و جوان با توجه به جاذبه رسانه‌ای فضای مجازی و تمایل به بازشناسی از تاریخ شاید در درک، شناخت و تحلیل وقایع و رخدادها متاثر از این فضا باشند و متفاوت از نسل‌های قبل نگاه کنند که نیازمند ورود جدی به این حوزه هستیم.

محمودزاده افزود: بخشی از این ورود در وزارت آموزش و پرورش و بخشی در مدارس دولتی و بخش دیگری نیز در مدارس غیردولتی اتفاق می‌افتد اما تنها از عهده آموزش و پرورش خارج است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار