اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد؛

انعقاد بیش از 4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز با شرکت‌های روسی

پس از سه سال کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد

تهران (پانا) - وزیر نفت گفت تا امروز بیش از 4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز و توسعه میادین با شرکت‌های روسی منعقد شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۰۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد بیش از 4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز با شرکت‌های روسی

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در کشور روسیه برگزار شد. خوشبختانه از تمامی وزارتخانه و سازمان‌های دولتی در این جلسه حضور داشتند. بعد از سه سال این اولین بار بود که کمیسیون مشترک ایران و روسیه برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه توافقات خوبی انجام شد؛ از چند ماه قبل کارگروه های مختلفی در بخش حمل و نقل،‌ انرژی، کشاورزی، بهداشت، صنعت و تجارت توسط کارگروه‌ها به صورت فشرده از چند ماه قبل بررسی کردند و خوشبختانه دیروز جمع‌بندی خوبی با دولتمردان روسی از جمله آقای نواک انجام شد.

وزیر نفت بیان کرد: تا امروز بیش از 4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز و توسعه میادین با شرکت‌های روسی منعقد شده است. نزدیک به 40 میلیارد دلار نیز تفاهم‌نامه امضا کردیم که این تفاهم‌نامه‌ها توسط شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز و شرکت پالایش و پخش به صورت جدی پیگیری می‌شود. جمهوری اسلامی ایران و روسیه شاید تا به حال در این حد دیدگاه‌های‌شان به یکدیگر نزدیک نشده بود، جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه باید از این ظرفیت و پتانسیل در هر دو کشور به نفع مطلوب استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار