یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا خبری از اتوبوس برقی در تهران نیست؛ پایتخت چند اتوبوس فعال دارد؟

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا خبری از اتوبوس برقی در تهران نیست؛ پایتخت چند اتوبوس فعال دارد؟

علی اصغر قائمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به آخرین آمار اتوبوس‌های فعال در پایتخت گفت: «به تازگی از ایستگاه جنت‌آباد شرکت واحد اتوبوسرانی بازدیدی داشتیم و در جریان این بازدید اعلام شد ۳ هزار دستگاه اتوبوس فعال دارند و اگر درست باشد به این معنی است که باید روی سامانه مانیتورینگ و پایش شرکت اتوبوس‌رانی قابل رویت باشد که قرار شد گزارش آن را 24 ساعته تهیه کنند تا این عدد راستی‌آزمایی شود.»

وی ادامه داد: «اکنون قدری سرعت تعمیرات، بازسازی و نوسازی سرعت گرفته که خبر خوشحال کننده‌ای است ولی مساله این است که نیاز به اندازه‌ای بزرگ است که فاصله آن با وضع موجود و سرعت عملکرد همچنان یک فاصله و شکاف عمیق است.»

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: «راه پُر کردن این فاصله و شکاف، استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. منابع شهرداری و توانمندی آن کفاف پاسخ به این نیاز را نمی‌دهد و تنها راه، روی آوردن به این شکل توسعه کار است.»

قائمی درخصوص ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت هم گفت: «اتوبوس‌های برقی دو نسل بودند. یک نسل قدیم بود که دارای کابل‌کشی بود که جمع شدند اما اتوبوس‌های برقی نسل جدید‌ یک نمونه گرفته بودند که احتمالا برای کار آزمایشی بوده است. اینکه در مقیاس انبوه یا در یکی دو خط فقط از اتوبوس برقی استفاده کنند، نداریم.»

این عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص اتوبوس‌های مدرسه هم توضیح داد: «گزارشی که به ما دادند این است که ۶ تا ۷ اتوبوس را به‌صورت پایلوت برای اتوبوس مدرسه اختصاص دادند تا نتایج آن را بررسی کنند که امسال قضیه منتفی شد. کمبود اتوبوس هم این قدرت مانور را به اتوبوس‌رانی نمی‌دهد که بخشی از اتوبوس‌ها را به مأموریت خاص مقطعی تخصیص دهد. فکر می‌کنم آن فعالیت، یک فعالیت مقطعی و آزمایشی بوده و اکنون هم چندان پیگیر آن نیستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار