عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
چالشهای دریافت معاینه فنی از مراکز اطراف تهران؛ دریافت معاینه فنی با قطعه اجارهای
تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران معتقد است مراکز معاینه فنی اقماری در اطراف تهران است که ظاهرا با استانداردهای ضعیفتر این خدمت را ارائه میدهند و معضلاتی ایجاد میکند که باید برای آن چارهاندیشی شود.
علیاصغر قائمی در گفتوگو با پانا درباره اینکه آیا مراکز معاینه فنی کنونی با توجه به افزایش دائمی آمار خودروهایی که در شهر تهران تردد میکنند پاسخگوی نیاز شهر تهران است یا خیر، گفت: «معاینه فنی خودروها هم ناظر بر ایمنی و هم ناظر بر آلایندگی خودروهاست، شهرداری تعداد ایستگاههای ثابت دارند که تعداد خطوط این ایستگاهها متفاوت است، برخی ایستگاهها ۴ خط دارند و برخی ۲ یا یک خط و تعداد مراکز قابل جابهجایی که نمیتوانیم نامشان را سیار بگذاریم امروز در یک نقطه شهر هستند و روز دیگر در بخش دیگری از شهر، البته اگر تصمیم گرفته شود، میتواند به مکان دیگری بروند و چند ماه مستقر شوند.»
این عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران افزود: «اینکه این تعداد مرکز معاینه فنی پاسخگوی نیاز تهران خواهد بود، روشن است و مسئولان این حوزه تقاضا داشتند موافقت شود تا افزایش مراکز معاینه فنی در دستور کار قرار گیرد.»
این عضو کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران گفت: «مراکز معاینه فنی اقماری در اطراف تهران وجود دارد که ظاهرا با استانداردهای ضعیفتر این خدمت را ارائه میدهند و معضلاتی ایجاد میکند که باید برای آن چارهاندیشی شود.»
قائمی درباره دریافت معاینه فنی با قطعات اجارهای هم توضیح داد: «متاسفانه این موضوع وجود دارد و باید برطرف شود و سازوکارهایی با پلیس و شهرداری برای کنترل معاینه فنی بهصورت هوشمند تعریف شود و توافقی صورت گیرد که ۳ و نیم میلیون خودرویی که براساس آمارهای پلیس راهور در تهران تردد میکنند بیشترشان معاینه فنی خود را از مراکز تهران دریافت کرده باشند نه مراکزی که استانداردهای ضعیفتری دارند. واقعیت این است که وزارت کشور باید راهکاری تدوین کند که مراکز فنی در سطح کشور از یک استاندارد برخوردار باشند و این مشکلی نیست که چاره آن در دست شهرداری و شورا باشد.»
این عضو شورای شهر تهران درباره دریافت معاینه فنی برای موتورسیکلتها نیز گفت: «بخش عمدهای از آلایندگیهای شهر ناشی از موتورسیکلتهایی است که کیفیت فنی پایینی دارند و باید برای الزام موتورسیکلتها و فرایند کنترل آنها سازوکارهای قانونی تعریف شود.»
ارسال دیدگاه