در جلسه هماهنگی راهپیمایی ۱۳ آبان عنوان شد

زنگ استکبارستیزی در مدارس قم به صدا در می‌آید

راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی روز جمعه در قم برگزار می‌شود

قم(پانا) - نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس قم و اقناع دانش آموزان نسبت به موضوع استکبارستیزی، از جمله موضوعاتی بود که امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی راهپیمایی 13 آبان مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۱۹۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگ استکبارستیزی در مدارس قم به صدا در می‌آید

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی راهپیمایی ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی عصر امروز با حضور سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه قم، علی اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قم و مسئولان و نمایندگان دستگاه های مختلف، در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره‌ کل آموزش و پرورش قم برگزار شد.
حسین غریب مدیرکل اجتماعی استانداری قم در این جلسه اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌دارترین برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌آید، که باید در بحث استکبار ستیزی و شناساندن چهره پلید استکبار به نسل جدید از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمن برای دور کردن نسل جوان از ارزش‌های انقلاب، تدارک گسترده‌ای انجام داده‌ است، یادآور شد: باید روی مدارس و محیط‌های آموزشی تمرکز زیادی داشته باشیم و از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.
مدیرکل اجتماعی استانداری قم با تاکید بر اقناع سازی و آگاهی دادن به دانش آموزان در مورد اهمیت استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید به ضرورت دشمنی با استکبار و آمدن به خیابان برای برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان آگاه شوند.
غریب با بیان این نکته که باید برای دانش‌آموزان خوی ددمنشی و حیوانی استکبار را تبیین کنیم، عنوان کرد: استفاده از تصاویر دانش‌آموزان شهید، بهترین روش برای اقناع کردن ذهن دانش‌آموزان در رابطه با اهداف و توطئه‌های شوم مستکبران است.
علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به اینکه دشمن همواره توطئه‌های زیادی را بر علیه نظام‌اسلامی طراحی می‌کند، گفت: دشمن هر بار تصور می‌کند، که با فتنه‌ و آشوبی که برپا کرده، می‌تواند آسیب جدی به نظام وارد کند، ولی به غیر از شکست و ناکامی چیز دیگری نصیبش نمی‌شود.
وی بیان کرد: هر کدام که به سهم خود می‌توانیم، راهپیمایی ۱۳ آبان را پرشورتر از قبل برگزار کنیم، باید آتش به اختیار عمل کنیم.
در ادامه، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری رئیس سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به تلاش دشمن برای فریب دادن نسل جوان و آسیب‌هایی که از این طریق متوجه جوانان می‌شود، گفت: با ایجاد یک غرفه تبیینی در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان، آسیب‌هایی که دانش‌آموزان را در معرض خطر و تهدید قرار می‌دهد را به خانواده‌ها منتقل کنیم.
وی همچنین آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با خدمات پلیس را ضروری خواند و گفت: دانش‌آموزانی که به عنوان همیار پلیس فعالیت می‌کنند با لباس نیروی انتظامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان حضور داشته باشند، چرا که این اقدام، به نوعی قدردانی و تجلیل از نیروهای انتظامی محسوب می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به زمان شروع و حرکت راهپیمایی ۱۳ آبان در قم بیان داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان در قم با تجمع دانش‌آموزی در صحن پیامبر اعظم حرم حضرت معصومه(س) در ساعت ۹:۳۰ آغاز و در ساعت ۱۰ با حرکت به سمت مصلی قدس و محل برگزاری نماز جمعه ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: در طول مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان، ۱۱ غرفه نمایشگاهی ویژه دانش‌آموزان برپا خواهد شد.


حجت‌الاسلام امیر لواسانی مسئول تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه نیز با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج دانش آموزی گفت: از آغاز ابتدای هفته جاری، برنامه‌های متنوعی با عناوین مختلف به مبلغان طرح امین ابلاغ شده و در مدارس در حال برگزاری است.
وی هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با مبلغان و مربیان طرح امین را مورد توجه قرار داد و گفت: ارتباط‌هایی به صورت مستمر با اداره‌ کل آموزش و پرورش انجام شده و کارهایی نیز برای زمینه‌سازی راهپیمایی ۱۳ آبان صورت گرفته‌است.
لواسانی با بیان اینکه فضای روحی روانی مدارس با سه محور دانش‌آموز، والدین و کادر مدرسه برای این راهپیمایی آماده شده یادآور شد: بعضا شبهه‌هایی در مدارس مطرح است که ما برای پاسخ‌گویی با مراکز تخصصی حوزه ارتباط گرفتیم و فارغ التحصیلانی که توانمند هستند، را برای برگزاری گفتمان و جلسه‌های پرسش و پاسخ هماهنگ کرده‌ایم و کارهای پشتیبانی را نیز معاونت تبلیغ حوزه تقبل کرده‌است.
وی در ادامه افزود: برای برگزاری کرسی انقلاب یا تریبون آزاد در یکی از مدارس استان هماهنگی‌ لازم صورت گرفته‌است.
مسئول تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به برنامه پرده قدرت انقلاب و اسلام یادآور شد: این یک برنامه بسیار جذابی است که یکی از گروه‌های تبلیغی در شهرهای مختلف و به‌ویژه تهران برگزار کرده و با استقبال خیلی خوبی مواجه شده، از این رو ما در قم نیز آمادگی داریم، که این برنامه را با حضور ۱۰ تَن از مبلغان طرح امین در مدارس و همچنین غرفه‌هایی که در طول مسیر راهپیمایی است، اجرا کنیم.
وی گفت: از ۲۰ هزار طلبه‌ای که در قالب طرح امین در مدارس کشور حضور دارند، ۹۰۰ تَن از آنها در قم هستند.
حجت‌الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار ایران قوی برگزار می‌شود، گفت: دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند و هر کس این نسل را به بی تفاوتی بکشاند دشمن نظام و انقلاب اسلامی است.
اامینیان ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر کشور، تمرکز دشمن بیش از پیش خواهد بود راهپیمایی یوم الله 13 آبان و حضور دانش آموزان می تواند اتفاقات خوبی را در این برهه رقم بزند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور زنگ استکبار ستیزی در روز چهارشنبه 11 آبان، در همه مدارس استان نواخته می‌شود؛ همچنین آیین استانی در دو مدرسه دخترانه و پسرانه بصورت متمرکز برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: اجتماع ضداستکباری روز جمعه 13 آبان از ساعت 9:30 صبح در صحن پیامبر اعظم (ص)، حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و مسیر راهپیمایی از خیابان های آیت الله مرعشی نجفی و شهدا به سمت مصلای قدس خواهد بود.
وی افزود: از همه نهادها و تشکل‌های دانش‌آموزی خواسته شده تا برنامه‌های مختلف مانند سرودها، پویش‌ها و جشنواره‌ها را در مسیر راهپیمایی و به‌خصوص محوطه مصلای قدس قرار بدهند.
سیزدهم آبان به نام روز دانش‌آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار