جشنوارههای فرهنگی هنری، ظرفیت مطلوبی برای ارتقای فعالیتهای هنری دانشآموزان است
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با برشمردن کارکردهای مختلف جشنوارههای هنری، ظرفیت این جشنوارهها را در جهت ارتقای هنرآموزی و فعالیت هنری دانشآموزی مهم دانست و بر لزوم بازآفرینی روشهای تدریس و آموزش مبتنی بر آموزههای هنری و زیباییشناسانه تأکید کرد.
آئین تجلیل از برگزیدگان کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، جشنواره فرهنگی هنری فردا، پرسش مهر ریاست جمهوری و جشنواره کانون های فرهنگی هنری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی؛ رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، اصغر باقر زاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مدیران مناطق و فرهنگیان در تالار فرهنگ آمرزش و پرورش برگزار شد.
در حاشیه این مراسم قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه خلاقیت و آفرینندگی، زمینهساز پدیدایی و توسعه استعدادهای هنری دانشآموزان در مدرسه است، در گفتوگو با پانا گفت: «وجود معلمان چند مهارتی و زیباییشناس که خود واجد قدرت تخیل، خلاقیت و آفرینندگی باشند، لازمه تعلیموتربیت چند ساحتی و زمینهساز پدیدایی و توسعه استعدادهای هنری دانشآموزان در مدرسه است. لزوم معنیدار کردن و لذتبخش کردن یادگیری و خارجکردن تدریس و آموزش از روشهای خشک و غیرمنعطف مبتنی بر آموزههای هنری و زیباییشناختی، از نیازهای اساسی آموزش و پرورش است.»
وی از مدرسه به عنوان کانون پدیدایی و توسعه استعدادهای هنری و از مسابقات هنری بهعنوان موقعیت کشف و شناسایی استعدادهای هنری یاد کرد و بر لزوم بازآفرینی روشهای تدریس و آموزش مبتنی بر آموزههای هنری و زیباییشناسانه تأکید کرد.
بیانی در ادامه با بر شمردن کارکردهای مختلف جشنوارههای هنری از ظرفیت این جشنوارهها در جهت ارتقای هنرآموزی و فعالیت هنری دانشآموزی به هنر حرفهای و ارزشآفرینی از تولیدات هنری دانشآموزان یاد کرد و افزود: «اهداف نظام تعلیم و تربیت یکپارچه است و تفاوتی در مقصد و مسیر رشد و تعالی و کمال دانشآموزان وجود ندارد. ما در نظام تعلیموتربیت مکلفیم تا متناسب با شرایط و نیازهای خاص دانشآموزان بسترهای رشد و کمال دانشآموزان و شرایط پدیدایی و رشد و توسعه و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان را فراهم کنیم.»
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان توانایی ادراک و خلق زیباییشناسانه انسانها را متناسب با مرتبه و ظرف وجودی انسانها و پاکی و بزرگی روح آنها دانست و از نگاه عمیق هنری و زیباییشناسانه دانشآموزان استثنایی که متأثر از ویژگیهای روحی این دانشآموزان است، تجلیل کرد.
دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه