معاون سوادآموزی قم:

کلاس‌های سوادآموزی قم روز 14 آبان به نام شهدا مزین می‌شود

قم (پانا) - معاون سوادآموزی استان قم اعلام کرد کلاس‌های سوادآموزی استان قم در روز چهاردهم آبان همزمان با برگزاری یادواره سراسری شهدا در مدارس استان، به نام شهیدان والامقام مزین و معطر می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های سوادآموزی قم روز 14 آبان به نام شهدا مزین می‌شود

حجت الاسلام «محمدرضا قاسمی نیا» معاون سوادآموزی استان قم امروز در نشست هفتگی با کارشناسان این معاونت با اشاره به در پیش رو بودن کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدا، احیای فرهنگ شهادت و تقویت و ترویج فرهنگ جهاد و ایثارگری در جامعه است.

وی شهادت طلبی را یکی از عوامل تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرده و افزود: اگر ما امروز عزت، کرامت، شرافت، امنیت و رفاه داریم همه را مدیون شهدا، ایثارگران و صبر خانواده معظم آنها هستیم.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در راستای برگزاری این رویداد ملی، تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی و مردم بویژه جوانان باید ایفای نفش کنند، ادامه داد: حوزه سوادآموزی استان قم نیز پای‌کار برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره ملی شهدای استان است و کلاس های سوادآموزی استان قم در روز چهاردهم آبان ماه به نام و یاد شهیدان معطر خواهد شد.

معاون سوادآموزی قم با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری محافل شهدا تصریح کرد: محافل شهدا باعث استمرار انقلاب و نظام اسلامی است و آنچه مهم‌تر از نام شهدا است پیاده کردن رسم و سیره شهدا در الگوی رفتاری و مدیریت خودمان است.

قاسمی نیا با اشاره به نقش فضای مجازی در ترویج ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داد: باید در فضای مجازی به سمت تولید محتوای فاخر رفته و با محتواسازی هوشمندانه و هنرمندانه در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، اثرگذار باشیم.

وی تصریح کرد: قم در شهادت و سرافرازی سرآمد است و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران وظیفه ملی، اسلامی، اخلاقی و تربیتی آحاد ملت می باشد.

قاسمی نیا افزود: روز شنبه چهاردهم آبان ماه، همزمان با سالروز رحلت کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در تمامی مدارس و کلاس های سوادآموزی استان یادواره شهدا برگزار می شود و با اجرای برنامه هایی از قبیل قرائت وصیت نامه، مرور خاطرات و بیان سجایای اخلاقی شهیدان با حضور خانواده معظم و بستگان گرامی آن عزیزان یاد و خاطره شهدا گرامی داشته خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر تکریم و تعظیم مقام شامخ شهدا خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی استان قم معطر و مفتخر به نام شهیدان سرفراز شهید احمد علیخانی، شهیده فاطمه حاج بابایی، شهید محمدعلی ملک محمدی، شهید حمید آوری فرد و شهید سید حسین سعیدی بوده و یکی از میادین شهر نیز متبرک به نام شهیدان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار