معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

دوره ضمن خدمت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در قم برگزار می‌شود

قم (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت دوره ضمن خدمت شناسایی و سازماندهی کودکان بازمانده از تحصیل به مدت ۲۰ ساعت از ششم لغایت هشتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۵۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره ضمن خدمت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در قم برگزار می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفتگویی اظهار کرد: تمامی فرهنگیان استان در انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی و بازگشت بازماندگان از تحصیل نقش دارند.

وی افزود: نظر به اهمیت این موضوع، دوره آموزشی ضمن خدمت شناسایی و سازماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم برای تمامی همکاران استان برگزار می شود.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان قم عنوان کرد: شناسایی و ترغیب و تشویق دانش آموزان تارک میان پایه تحصیلی و فراهم کردن زمینه انس آنان با مدرسه و کتاب و عرصه علم آموزی موضوعی بسیار حیاتی برای فرد و خانواده وجامعه است.

قاسمی نیا تصریح کرد: در انسداد مبادی بی سوادی باید به طرق مختلف حساسیت همه اقشار را برانگیزانیم و برای انجام این مهم نقش فرهنگیان استان بی بدیل است.

وی اهتمام و توجه ویژه به شناسایی، نگهداری، حمایت و بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه نظام آموزشی را در استان قم را ضروری دانست و ادامه داد: کاهش عملی آمار بازماندگان از تحصیل مستلزم مداخله بهنگام آموزشی برای دانش آموزان در معرض افت تحصیلی، تکرار پایه وترک تحصیل است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم مطالعه دقیق محتوای آموزشی را درموفقیت همکاران موثر دانست و گفت: انتظار می رود پس از شرکت در این دوره، هر فرد خود را مسوول دانسته و شناسایی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل و نیز تارکین میان پایه تحصیلی اعم از دوره های ابتدایی و متوسطه و تشویق آنان برای جذب و حضور مجدد درمدرسه را به عنوان یک تکلیف مهم شغلی و انسانی پیش روی خود ببینند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به پایان مهلت ثبت نام فرهنگیان در دوره ضمن خدمت مذکور در 31 فروردین یادآور شد: به گونه ای برنامه ریزی شده که این دوره الکترونیکی ۲۰ ساعته از ششم لغایت هشتم اردیبهشت جاری فعال باشد تا همه ذی نفعان و همکاران شرکت کننده بتوانند مطابق برنامه خود در آزمون شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار