معاون سوادآموزی استان قم عنوان کرد:

نقش‌آفرینی خادمیاران رضوی در شناسایی و جذب بی‌سوادان

قم (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم از نقش‌آفرینی موثر خادمیاران رضوی در شناسایی و جذب بی‌سوادان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی خادمیاران رضوی در شناسایی و جذب بی‌سوادان

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم امروز در جلسه شورای معاونان اداره‌کل با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت بخصوص شهید سلیمانی از افتخارات بزرگ جامعه ما هستند.

وی با اشاره به آمار سوادآموزان گفت: در سال تحصیلی گذشته 6 هزار و 500 نفر در دوره‌های آموزشی نهضت حضور یافتند و هم‌اکنون در حال برگزاری آزمون هستند.

قاسمی‌نیا همچنین به موضوع تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در استان را اشاره کرد و افزود: نهضت سوادآموزی مسئولیت کارگروه بازماندگان از تحصیل این قرارگاه را بر عهده داشت و در حال پیگیری مصوبات نخستین جلسه آن هستیم.

وی با اشاره به آمار ابلاغی جذب و آموزش سوادآموزان عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته 6300 نفر نوآموز داشتیم و در سال آینده این آمار، 4500 نفر ابلاغ شده و انشاالله با روحیه جهادی، موفق به تحقق آن خواهیم شد.

معاون سوادآموزی استان قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور خادمیاران رضوی در یکی از نواحی، آمار قابل توجهی از بی‌سوادان، شناسایی شده‌اند.

وی یادآور شد: در کمیساریای عالی پناهندگان، نام 7000 نفر در کل کشور ثبت شده که 900 نفر برای قم هستند و از این تعداد نام 400 نفر در دوره تثبیت و 500 نفر نیز در مرحله انتقال ثبت شده است.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار