هادی زمانی‌نژاد در بازدید از مدارس:

ورزش علاوه بر حفظ سلامت جسمانی، بخشی از فرآیند تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - مدیر آموش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه کلاس درس تربیت‌بدنی با تاکید بر ساحت زیستی و بدنی در مدارس اجرا می‌شود، ورزش را دارای کارکرد‌های متفاوتی دانست که علاوه بر سلامت جسمانی، سلامت روانی دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش علاوه بر حفظ سلامت جسمانی، بخشی از فرآیند تعلیم و تربیت است

هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با حضور در مراسم صبحگاه و کلاس درس تربیت بدنی با تاکید بر ساحت تربیت زیستی و بدنی برای دانش آموزان اظهار کرد: ورزش برای رشد کارکردهای مغزی و فعالیت‌ جسمانی حائز اهمیت است، چرا که فعالیت‌های بدنی علاوه بر سلامت جسمانی موجب سلامت روان نیز می شود.

زمانی نژاد ادامه داد: ورزش علاوه ‌بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی محسوب می شود، رابطه نزدیکی با سلامت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه می توان با ورزش مشکلات روانی که در میان دانش آموزان بروز پیدا می کند را حل کرد، خاطرنشان کرد: ورزش از اضطراب و افسردگی می‌کاهد و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

زمانی نژاد از درس تربیت بدنی به عنوان یکی از برنامه های ثابت و پرطرفدار در برنامه مدارس یاد کرد و گفت: تربیت بدنی و ورزش مقوله ای است که در هر اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و نقش آن در شکوفایی استعدادهای مختلف افراد و متعاقب آن تقویت و افزایش ظرفیت های اخلاقی، تربیتی، جسمانی، ذهنی، عقلی، مهارتی، عاطفی و اجتماعی افراد انکارناپذیر است، تربیت بدنی بخشی از تعلیم و تربیت است که باعث رشد ابعاد شخصیتی و شناختی و اجتماعی کودکان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار