قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی:

سازمان دانش‌آموزی باید یک سازمان برای نوجوانان و با مشارکت خود آنان باشد

یکی از اهداف اصلی ما انتقال حکمرانی سازمان دانش‌آموزی به خود دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی تأکید کرد که تربیت دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد که مهارت و مبانی فکری در کنار هم قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۵۳۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی باید یک سازمان برای نوجوانان و با مشارکت خود آنان باشد

علی فلاحتکار، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در دوره مدرسی پیرامید و نظم گروهی سازمان دانش‌آموزی به نکات مهمی در حوزه تربیت نوجوانان و نقش سازمان دانش‌آموزی اشاره کرد. وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک اعیاد و ولادت امام جواد (ع)، از زحمات همکاران خود قدردانی و بر اهمیت ارتباط مستمر با دانش‌آموزان تأکید کرد.

فلاحتکار با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی باید یک سازمان برای نوجوانان و با مشارکت خود آنان باشد، افزود: یکی از اهداف اصلی ما انتقال حکمرانی سازمان دانش‌آموزی به خود دانش‌آموزان است. این مهم مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی برای کنشگری و فعالیت نوجوانان است، زیرا اساس رسالت این سازمان، تربیت نسل نوجوان برای نقش‌آفرینی در آینده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های مفهومی میان سازمان و تشکیلات، گفت: تشکیلات با سازمان متفاوت است. سازمان یک ساختار مکانیکی است، اما تشکیلات روح دارد و نماد همبستگی، اتحاد و هم‌افزایی است. روح تشکیلات در گرو تربیت تشکیلاتی است که مبتنی بر مبانی و مهارت‌های اصولی باشد.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در ادامه سخنان خود، به ضرورت هم‌زمانی مهارت و مبانی در تربیت نوجوانان پرداخت و افزود: مهارت شرط لازم برای تربیت است، اما شرط کافی نیست. مهارت بدون مبانی، مانند جسمی بی‌روح است. تربیت تشکیلاتی زمانی مؤثر خواهد بود که مربی هم مهارت لازم را داشته باشد و هم مبتنی بر مبانی فکری و دینی حرکت کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت تربیت چندبعدی نوجوانان در دنیای پیچیده امروز تأکید کرد و گفت: نوجوانان امروز درگیر فرآیندهای جهانی‌سازی و چالش‌های گسترده‌تری هستند. وظیفه ما این است که با ارائه قالب‌های نو و متناسب، پاسخگوی نیازهای فکری، فرهنگی و تربیتی آنان باشیم.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی، دگراندیشی و توجه به نیازهای دیگران را از اصول بنیادین تربیت دانست و گفت که این نگرش باید محور کار مربیان باشد.

فلاحتکار در این باره گفت: انسان برای خدمت به دیگران آفریده شده است. این فطرت الهی است که به ما می‌آموزد با دگراندیشی، جهان را به جای بهتری تبدیل کنیم. مربیگری نیز از همین نگاه نشأت می‌گیرد و مربی باید بتواند نوجوانان را به سمت این ارزش‌ها هدایت کند.

در پایان، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی از مربیان خواست با جدیت در اجرای برنامه‌های تربیتی و ایجاد تشکیلات دانش‌آموزی در مدارس مشارکت کنند. وی همچنین از برگزاری دوره‌های تکمیلی در مشهد مقدس خبر داد و بر لزوم اهتمام مربیان به مأموریت‌های محوله تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار