مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

مدیر مدرسه، سلول بنیادین تحول در آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی عنوان کرد سلول بنیادین تحول در آموزش و پرورش، مدیر مدرسه است و معلم قله این تحول است که می‌تواند به واسطه مدیر، این تحول را انتقال دهد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مدرسه، سلول بنیادین تحول در آموزش و پرورش است

محمد تقی فخریان، مشاور مدیر کل و دبیر قرارگاه جهادی استان ضمن عرض تشکر و خیر مقدم از مدیران محترم ناحیه ۷ با توجه به سخن مقام معظم رهبری بیان کرد:

وی بیان کرد: در موضوع روشنگری و جهاد تبیین، تمام اهداف سخنان‌ مقام معظم رهبری "اجرایی شدن سند تحول بنیادین" است؛ مدیران ما باید در روایت گری مسائل انقلاب و آموزش و پرورش پیش قدم باشند.

فخریان گفت: مهم ترین کاری که یک فرد در جامعه باید انجام دهد پرورش مخلوقی از مخلوقات خداوند است که همان پرورش انسانیت است.

وی در ادامه گفت: سلول بنیادین تحول در آموزش و پرورش "مدیر مدرسه" است و معلم قله این تحول است که می‌تواند به واسطه مدیر این تحول را انتقال دهد.

فخریان بیان کرد: مدیران باید توانمندی های خودشان را بسنجند و ببینند که مدیریت رضایت مندی دارند و اگر خلاف این است تلاش کنند به رضایتمندی برسند.

دبیر قرارگاه جهادی استان بیان کرد: نباید مدیران ما به خاطر مسائل اقتصادی و معیشتی وارد پست مدیریتی شوند؛ یکی از مهم ترین موضوعاتی که در نظام دینی و علوی ما وجود دارد، نیت، انگیزه و هدف فرد است.

وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید هدف های بلند مدت را پیش بینی کنیم تا بتوانیم بهتر به هدف های کوتاه مدت برسیم و اصل را به فرع ترجیح ندهیم.

فخریان ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت تمام ساحتی اشاره فراوان شده و در مدیریت های علوی و نبوی ما از مدیریت های محیطی صحبت شده است و حضرت علی (ع) و حمزه را شجاع ترین فرد در جنگ و مدیریت محاطی معرفی کردند.

وی تاکید کرد: دچار مدیریت های تک بعدی در مدرسه نشویم ؛ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند تمام ساحتی است و مدیریت دوم مدیریت اقتضائی و غیرافراطی است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان ذکر کرد: هر مدیری در نظام جمهوری اسلامی ایران باید تخصص و تعهد داشته باشد و این یک اصل اساسی است.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار