سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران:

ساحت تربیت بدنی جذاب‌ترین ساحت ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران در همایش هفته تربیت بدنی که در سالن آمفی‌ تئاتر کانون فرهنگی تربیت آفتاب در جوار مطهر حرم امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به توجه ویژه ای که به ساحت تربیت بدنی در سند تحول بنیادین شده است عنوان کرد ساحت تربیت بدنی جذاب‌ترین ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که هم دانش‌آموزان،هم معلمان و هم اولیا علاقمند به آن هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ساحت تربیت بدنی  جذاب‌ترین ساحت  ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

حبیب اله قربانی مهر در این همایش که معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 19،مدیر کانون فرهنگی تربیتی آفتاب و دبیران تربیت بدنی حضور داشتند، با بیان اینکه همه ما اگر هیچ خاطره ای از مدرسه نداشته باشیم قطعا از زنگ ورزش و معلم ورزش خاطرات خوبی داریم، اظهار کرد: عامل اصلی موفقیت دبیران تربیت بدنی جدایی از مسائل علمی و توانمندی هایی که دارند ارتباط قلبی و دوستانه آنها با دانش آموزان است.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران با اشاره به دو هدف اختصاصی و اجتماعی در بحث تربیت بدنی و ورزش در مدرسه، گفت: ما در اهداف اختصاصی ابتدا به دنبال افزایش قابلیت های جسمانی دانش آموزان، همراه با مراحل رشد و نیازهای بدنی هستیم و در بخش دوم توسعه مهارت های بنیادی را مد نظر داریم است که در این زمینه فعالیت های حرکتی و مهارت های ابتدایی جزو اهداف اختصاصی درس تربیت بدنی است.

قربانی مهر با تاکید بر اینکه در بخش سوم از اهداف اختصاصی که یکی از بخش های مهم هست به توسعه مهارت های ورزشی توجه داریم، افزود: بهترین مکان برای توسعه مهارتهای ورزشی مدرسه و بهترین فرد برای ارتقای این مهارت ها معلم ورزش است.

وی اهداف اجتماعی را یکی دیگر از اهداف اصلی درس تربیت بدنی بیان کرد و گفت: در زمینه اهداف اجتماعی ما به دنبال این هستیم دانش آموزان تلاش کردن، رعایت مقررات و قوانین، نظم پذیری، معرفت و صداقت را یاد بگیرند.

قربانی مهر با تاکید بر اینکه دو هدف اختصاصی و اجتماعی مکمل همدیگر هستند،اظهار کرد:اگر برای دانش آموز در بعد اختصاصی فعالیت های ورزشی که بیشتر در حوزه قهرمانی است برنامه ریزی شود اما در بعد اجتماعی کاری انجام داده نشود، دانش‌آموز تبدیل به قهرمانی می شود که معرفت اخلاق و مرام پهلوانی ندارد.

وی افزود: هر آنچه در مسابقات المپیاد جهانی در همه کشورها اتفاق می‌افتد نشات گرفته از ورزش مدرسه ای ومسابقات آموزشگاهی است، هر کشوری در ورزش آموزشگاهی برنامه مدون و منظم دارد قهرمان های خوبی نیز در دنیا دارد.

دانش آموزان کم انگیزه را با استفاده از زنگ ورزش به درس علاقه مند کنید

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران به دبیران ورزشی توصیه کرد: زنگ ورزش را خیلی جدی بگیرید و به راحتی از کنار بعضی حرکات دانش آموزان در زنگ ورزش عبور نکنید.

قربانی مهر با تاکید بر اینکه معلمان تربیت بدنی در حوزه انگیزه و یادگیری می‌توانند به کمک دبیران دیگر بیایند، گفت: معلمان ورزش می‌تواند دانش آموزانی را که در سایر دروس ضعیف هستند را شناسایی و با عضویت آنان در تیم های ورزشی ضمن تقویت روحیه ،انگیزه لازم را جهت یادگیری بیشتر در آنها تقویت کنند.

قابل ذکر است در پایان این مراسم از پیشکسوتان فرهنگی حوزه تربیت بدنی، دانش آموزان و دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 19 که در سطح استانی، کشوری و بین المللی عناوین قهرمانی کسب کردند تجلیل بعمل آمد.

م

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار