مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش خبر داد؛

زمینه‌سازی برای گذراندن دوران سربازی دانش‌آموزان رشته محیط‌بانی در محیط زیست

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش گفت تلاش خواهیم کرد برای دانش‌آموزان محصل در رشته محیط‌بانی تسهیلاتی در زمینه سربازی ایجاد کنیم به‌طوری که بتوانند دوران سربازی خود را در محیط زیست سپری کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
زمینه‌سازی برای گذراندن دوران سربازی دانش‌آموزان رشته محیط‌بانی در محیط زیست

عباس بیات در آیین افتتاح رشته محیط بانی در هنرستان کشاورزی ناحیه دو شیراز گفت: شناخت خود و محیط زیست از عناصر مهم برنامه‌ درسی رشته محیط‌بانی است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از عناصر برنامه درسی در رشته محیط‌بانی این است که دانش‌آموز، خود و محیط زیست پیرامونش را بشناسد و با خدا رابطه مناسبی برقرار کند.

بیات با بیان اینکه این رشته زمینه تربیتی دارد و یک مشارکت راهبردی برای انجام یک کار مردمی را ایجاد می‌کند خطاب به دانش‌آموزان محصل در این رشته ادامه داد: شما دانش‌آموزان در رشته خوب و تاثیرگذاری مشغول به تحصیل شده‌اید و اولین مدال شما، مدال ایثارگری است.

وی تصریح کرد: شما به عنوان دانش‌آموز در خط مقدم حفظ محیط زیست قرار دارید. از جمله محاسن تحصیل و اشتغال در این رشته این است که با طبیعت مانوس هستید و نزدیکی شما به خدا چند برابر سایر رشته‌ها است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: شما با تحصیل در این رشته با توجه به آینده‌نگری آن، خطرات سال‌های آینده را در بحت محیط زیست شناسایی و از آنها پیشگیری می‌کنید.

فارس، استان پیشتاز با تاسیس رشته محیط‌بانی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: محیط زیست مجموعه‌ای است که زیرساخت آن مردمی است و می‌تواند در اذهان مردم تاثیرگذار بوده و در فرهنگ‌سازی بسیار موثر باشد.

محمد خلیل عسکری افزود: افتخار می‌کنیم اولین استانی هستیم که تاسیس رشته محیط بانی را کلید می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که با دیگر ادارات ارتباط بگیرد و توسعه متوازن در رشته‌های مختلف ایجاد کند و امروز از این فرصت برای آموزش سواد و اخلاق محیط زیستی به دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

عسکری با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است ادامه داد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش هنرستان‌های دانش بنیان در فارس راه‌اندازی خواهد شد که در حال رایزنی برای راه‌اندازی ۵ هنرستان دانش‌بنیان با تدریس درس‌ها به صورت عملی به‌خصوص در حوزه کشاورزی هستیم.

آغاز فعالیت مدرسه محیط‌بانی با ۱۵ دانش‌آموز

مدیر کل محیط زیست استان فارس نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر رشته تحصیلی محیط بانی با ۱۵ دانش‌آموز کار خود را آغاز خواهد کرد.

عطا پورشیرزاد افزود: کمبود محیط بان و تلاش برای پرورش محیط‌بانان حرفه‌ای سبب شد رشته محیط بانی در مدارس فارس راه‌اندازی شود.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن مدرسه محیط بانی استان فارس در کنار پارک ملی بمو سبب شده است این دانش‌آموزان کار محیط بانی را به صورت عملی فرا گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار