معاون آموزش ابتدایی استان البرز:

برای تربیت نسلی آینده‌ساز باید به ‌ارکان و عوامل اصلی تربیت توجه ویژه شود

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان البرز گفت مرجع تصمیم‌گیری تعلیم و تربیت کودک از بدو تولد تا 6 سالگی با سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برای تربیت نسلی آینده‌ساز باید به ‌ارکان و عوامل اصلی تربیت توجه ویژه شود

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در نشست شورای برنامه‌ریزی، نظارت بر تعلیم و تربیت کودک عنوان کرد: مرجع تصمیم گیری تعلیم و تربیت کودک از بدو تولد تا پایان 6 سالگی که شخصیت کودک نیز در این سنین شکل می گیرد با سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است که تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی و سایر مراکز آموزش و تربیت و نگهداری از کودکان بدو تولد تا پایان 6 سالگی، تحت پوشش و راهبری این سازمان قرا می گیرند.

وی بیان کرد: در این نشست شیوه نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان ها در سال تحصیلی 1402-1401، هماهنگی بین بخشی، تعیین تکلیف محتوای آموزشی کودکستان و تعیین مبلغ شهریه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

حسینی ضمن اشاره به اهمیت کار تربیتی در این دوره به تشریح ساختار این سازمان و شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک در استان که با مسئولیت مدیر کل آموزش و پرورش استان تشکیل می شود پرداخت و عنوان کرد: این شورا متولی برنامه ریزی، تصویب و ارائه راهکارها است.

وی ادامه داد: برای تربیت و پرورش نسل آینده ساز با بنیه های دینی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و علمی قوی متناسب با هویت ایرانی - اسلامی، توجه ویژه به ارکان و عوامل اصلی تربیت به ویژه مدیر، معلم و مربی بسیار حائز اهمیت است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز یادآوری کرد: توانمندسازی و ارتقای صلاحیت های حرفه ای آنان باید در دستور کار جدی مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی گزارشی از وظایف و اهداف این شورا ارائه داد و خواستار نظارت مستمر بر مدیریت امور، محتواهای معرفی شده توسط سازمان، خدمات و امکانات، تعیین نرخ شهریه، صدور مجوزها و برش منطقه ای برنامه سالانه شد.

حسینی در پایان تصریح کرد: ارزیابی و نظارت کامل بر این مراکز باید با مشارکت تمامی اعضا و شورا انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار